مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

معرفی مقرون‌به‌صرفه‌ترین شاسی‌بلندهای ژاپنی با سیستم تمام چرخ متحرک

خودروهای ژاپنی همیشه تاثیر زیادی در بازار خودروها گذاشته‌اند و با توجه به عملکرد، قابلیت‌ها و راحتی‌شان گزینه خوبی به شمار می‌روند. معمولا ارزش ویژگی‌هایی که این خودروها در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، بسیار بالاتر از میزان هزینه‌ای است که فرد برای خریداری آن پرداخت می‌کند.

اگر به دنبال خریداری یک شاسی‌بلند هستید، خودروهای ژاپنی را فراموش نکنید. مخصوصا اگر به دنبال نسخه‌هایی مجهز به سیستم چهار چرخ متحرک باشید. میتسوبیشی، سابارو، مزدا و غیره همگی در این رده نقش فعالی داشته و محصولات بی‌نظیری تولید کرده‌اند.

ما در ادامه نگاهی به مقرون‌به‌صرفه‌ترین شاسی‌بلندها می‌اندازیم که توسط تولیدکنندگان ژاپنی تولید شده‌اند. این محصولات همگی به سیستم تمام چرخ متحرک مجهز شده و عملکرد خوبی دارند. در نهایت باید اشاره کنیم که این مدل‌ها را به ترتیب گران‌ترین تا ارزان‌ترین مدل گردآوری کرده‌ایم و مشخصات، قیمت، عملکرد فنی و سایر اطلاعات هر یک را نیز ارائه خواهیم کرد.

میتسوبیشی اوت‌لاندر 2024

قیمت اولیه: 30195 دلار

اگر به دنبال اقتصادی‌ترین خودرو با سه ردیف صندلی می‌گردید، میتسوبیشی اوت‌لاندر 2024 انتخاب خوبی خواهد بود. این مدل نه تنها به سیستم تمام چرخ متحرک مجهز شده بلکه می‌تواند تا 7 سرنشین را در خود جای دهد.

مشخصات عملکرد میتسوبیشی اوت‌لاندر 2024

انجین پیشرانه 2.5 لیتری چهار خطی تنفس طبیعی
گیربکس CVT
قدرت 181 اسب بخار
گشتاور 181 پوند فوت
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک یا چرخ‌های جلو متحرک
ظرفیت بکسل 2000 پوند

شما همچنین می‌توانید نسخه پلاگین هیبریدی این مدل را نیز خریداری کنید. کابین بسیار راحت و جادار است و فناوری‌های جدیدی در آن حضور دارند. البته گفته شده که مشخصات موتور کمی ناامیدکننده است.

این مطلب را نیز بخوانید: ۱۰ کانسپت ابرخودروهایی که به مرحله تولید نرسیدند

مزدا CX-5 2024

قیمت اولیه: 29300 دلار

مزدا CX-5 یکی از جمع‌وجورترین شاسی‌بلندهای این کمپانی شناخته می‌شود که از ویژگی‌های جدیدی استفاده می‌کند. گرچه باید هر چه زودتر نسخه ارتقایافته آن به بازار عرضه شود. قابلیت‌های ویژه در رانندگی و کابین لاکچری از جمله مواردی هستند که موجب شده‌اند تا این خودرو در رده شاسی‌بلندهای ژاپنی حسابی بدرخشد.

مشخصات عملکرد مزدا CX-5 2024

انجین پیشرانه 2.5 لیتری چهار خطی تنفس طبیعی
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
قدرت 187 اسب بخار
گشتاور 186 پوند فوت
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک
ظرفیت بکسل 2000 پوند

تمام تریم‌های این خودرو به صورت استاندارد از فناوری تمام چرخ متحرک استفاده می‌کنند. انجین توربوشارژ دلخواه می‌‌تواند قدرتی برابر با 256 اسب بخار تولید کند. طراحی در بیرون و داخل مزدا به شدت چشمگیر است و در هنگام رانندگی متوجه هندلینگ دقیق آن می‌شوید. البته فضای پا و فضای بار خیلی گسترده نبوده و ظرفیت بکسل پایین است.

سابارو اوت‌بک 2024

قیمت اولیه: 28895 دلار

سازندگان ژاپنی سال‌ها قبل ایده تولید یک شاسی‌بلند کاربردی را در سر می‌پروراندند. پس به سوی تولید و ساخت آن پیش رفتند و نتیجه کار چیزی نبود جز سابارو اوت‌بک!

مشخصات عملکرد سابارو اوت‌بک 2024

انجین پیشرانه 2.5 لیتری چهار خطی تنفس طبیعی
گیربکس CVT
قدرت 182 اسب بخار
گشتاور 176 پوند فوت
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک
ظرفیت بکسل 2700 پوند

سابارو اوت‌بک مانند سایر اعضای این خانواده، از قابلیت تمام چرخ متحرک برخوردار است. ورژن توربوشارژ آن می‌تواند 260 اسب بخار قدرت تولید کند. ویژگی‌های رانندگی آفرود، فضای بار بزرگ و قابلیت‌های رانندگی از جمله مواردی است که در این مدل به چشم می‌خورد.

سابارو فوراستار 2024

قیمت اولیه: 27095 دلار

اگرچه دیگر مدل‌های سابارو می‌‌توانند در جاده‌ها عملکرد خوبی از خود نشان دهند، ولی این مدل قادر است مسافت طولانی‌تری را طی کرده و به عنوان یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین شاسی‌بلندهای ژاپنی شناخته می‌شود.

مشخصات عملکرد سابارو فوراستار 2024

انجین پیشرانه 2.5 لیتری چهار خطی تنفس طبیعی
گیربکس CVT
قدرت 182 اسب بخار
گشتاور 176 پوند فوت
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک
ظرفیت بکسل 1500 پوند

تمام تریم‌های سابارو فوراستار به ویژگی تمام چرخ متحرک و انجین 4 سیلندر 2.5 لیتری مجهز شده‌اند. تمام تریم‌ها از قابلیت‌های فراوانی پشتیبانی می‌کنند، ولی حتی تریم پایه آن با دنیایی از ویژگی‌های کمک راننده عرضه می‌شود. احتمالا به زودی مدل جدیدی از سابارو فوراستار وارد بازارها شود.

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2024

قیمت اولیه: 26345 دلار

احتمالا وقتی نام میتسوبیشی اکلیپس را می‌شنوید، خودروهای اسپرت را به یاد خواهید آورد. ولی میتسوبیشی اکلیپس کراس 2024 اصلا اسپرت نیست و در بین اقتصادی‌ترین و جمع‌وجورترین شاسی‌بلندهای ژاپنی می‌درخشد.

مشخصات عملکرد میتسوبیشی اکلیپس کراس 2024

انجین پیشرانه 1.5 لیتری چهار خطی توربوشارژ
گیربکس CVT
قدرت 152 اسب بخار
گشتاور 184 پوند فوت
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک
ظرفیت بکسل 1500 پوند

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2024 ویژگی‌های خوبی دارد و تمام تریم‌های آن به صورت استاندارد از ویژگی تمام چرخ متحرک پشتیبانی می‌کنند. انجین توربوشارژ آن گشتاور بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها تولید می‌کند. همچنین قیمت پایین و کابین جادار و پیشرفته از جمله مزایای این شاسی‌بلند به شما می‌روند.

تویوتا کرولا کراس 2024

قیمت اولیه: 26510 دلار

تویوتا کرولا کراس 2024 سطح خوبی از امنیت، قابل اعتماد بودن و راحتی را به ارمغان می‌آورد. تمام تریم‌های این خودرو به ویژگی تمام چرخ متحرک مجهز نشده‌اند اگرچه به صورت اختیاری در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند.

مشخصات عملکرد تویوتا کرولا کراس 2024

انجین پیشرانه 2.0 لیتری چهار خطی تنفس طبیعی
گیربکس CVT
قدرت 169 اسب بخار
گشتاور 151 پوند فوت
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک یا چرخ‌های جلو متحرک
ظرفیت بکسل 1500 پوند

مدل مجهز به چرخ‌های جلوی متحرک 1000 دلار ارزان‌تر است پس نسخه تمام چرخ متحرک ارزش خرید بالاتری خواهد داشت. فضای بار بزرگ، بهره‌وری در مصرف سوخت، ویژگی‌های امنیتی زیاد همگی جزو مزایای این مدل به شمار می‌روند. صندلی‌های عقب جادار نبوده و انجین سروصدای زیادی تولید می‌کند.

هوندا HR-V 2024

قیمت اولیه: 26100 دلار

هوندا بسیاری از ویژگی‌ها و امکانات خط تولید خود را در هوندا HR-V 2024 پیاده‌سازی کرد. شما می‌توانید با پرداخت هزینه نه چندان زیاد، یکی از قابل اعتمادترین و امن‌ترین مدل‌های هوندا را خریداری کنید.

مشخصات عملکرد هوندا HR-V 2024

انجین پیشرانه 2.0 لیتری چهار خطی تنفس طبیعی
گیربکس CVT
قدرت 158 اسب بخار
گشتاور 138 پوند فوت
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک یا چرخ‌های جلو متحرک
ظرفیت بکسل نامشخص

هوندا این محصول خود را به صورت تمام چرخ متحرک عرضه نکرده اگرچه افراد می‌‌توانند با پرداخت هزینه بالاتر به صورت دلخواه از این فناوری استفاده کنند. انجین تکی و گیربکس به ترتیب وظیفه تامین قدرت و انتقال آن را به چرخ‌ها بر عهده دارند. از جمله مزایای این مدل می‌توان کابین راحت، طراحی جذاب، هندلینگ دقیق را نام برد. هیچ آپشن هیبریدی وجود ندارد.

سابارو کراس‌ترک 2024

قیمت اولیه: 25195 دلار

سابارو کراس‌ترک یکی از ارزان‌ترین شاسی‌بلندها در خط تولید سابارو است. این مدل مجددا طراحی شد و اکنون شاهد ارتقا در سواری و ظاهر تهاجمی‌تر آن هستیم.

مشخصات عملکرد سابارو کراس‌ترک 2024

انجین پیشرانه 2.0 لیتری چهار خطی تنفس طبیعی فلت
گیربکس CVT
قدرت 152 اسب بخار
گشتاور 145 پوند فوت
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک
ظرفیت بکسل 1500 پوند

انجین 2.0 لیتری قادر است 152 اسب بخار قدرت تولید کند، در حالی که پیشرانه 2.5 لیتری سایر تریم‌ها 182 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تمامی تریم‌ها از قابلیت تمام چرخ متحرک و کنترل بالا در سواری ساخته شده‌اند. همچنین باید به صندلی‌های راحت و بهره‌وری در سوخت اشاره کنیم.

مزدا CX-30 2024

قیمت اولیه: 24995 دلار

مزدا CX-30 در اصل نسخه کراس‌اوور سدان و هاچبک مزدا 3 است. این مدل سواری خوب و فضای بار بزرگی را به ارمغان می‌آورد. کابین شیک و جادار به ویژگی‌های فناوری گسترده‌ای مجهز شده و طراحی ظاهری خودرو نیز آن را در صدر جدول قرار می‌دهد.

مشخصات عملکرد مزدا CX-30 2024

انجین پیشرانه 2.5 لیتری چهار خطی تنفس طبیعی
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک
قدرت 191 اسب بخار
گشتاور 186 پوند فوت
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک
ظرفیت بکسل نامشخص

تمام شاسی‌بلندهای مزدا با ویژگی تمام چرخ متحرک عرضه می‌شوند و این مدل نیز استثنا نخواهد بود. انجین تریم پایه قدرتی برابر با 191 اسب بخار تولید می‌کند ولی نسخه دیگری با 256 اسب بخار قدرت به صورت دلخواه در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

میتسوبیشی اوت‌لاندر اسپرت 2024

قیمت اولیه: 23695 دلار

در نهایت، به میتسوبیشی اوت‌لاندر اسپرت 2024 رسیده‌ایم، مدل بسیار ارزان که در رده شاسی‌بلندهای ژاپنی با سیستم تمام چرخ متحرک قرار دارد. هیچ کدام از رقبا در این رده نمی‌توانند در بحث قیمت با این خودرو رقابت کنند. میتسوبیشی در بخش ظاهری نیز تغییراتی را به وجود آورده تا آن را نسبت به سایر محصولاتش متمایز سازد.

این مطلب را نیز بخوانید: 10 تا از سریعترین Muscle Carهای عضلانی آمریکایی در دهه 1960

مشخصات عملکرد میتسوبیشی اوت‌لاندر اسپرت 2024

انجین پیشرانه 2.0 لیتری چهار خطی تنفس طبیعی
گیربکس CVT
قدرت 148 اسب بخار
گشتاور 145 پوند فوت
نیروی محرکه تمام چرخ متحرک
ظرفیت بکسل نامشخص

انجین شامل یک نسخه 2.0 لیتری چهار خطی در مدل پایه یا نسخه 2.4 لیتری دلخواه است و هردوی آنها کمی قدیمی شده و باید ارتقا ببینند. عناصر موجود در کابین هم نیاز به نوسازی دارند. بنابراین انتظار می‌رود که میتسوبیشی به زودی آن را ارتقا ببخشد.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا