مکمل بنزین
آموزشترفند

مقایسه و بررسی 4 روش پرداخت عوارض آزادراهی

عوارض آزادراهی هزینه‌ای است که رانندگان باید برای تردد از آزادراه‌ها، جاده‌ها، بزرگراه‌ها یا اتوبان‌ها پرداخت کنند. این عوارض به منظور تامین هزینه‌های نگهداری و بهسازی آزادراه‌ها و برای حفظ سلامت رانندگان و مسافرانی که در این مسیرها تردد می‌کنند در نظر گرفته شده است. امروزه با توجه به افزایش تعداد خودروها و ترافیک این مسیرها، پرداخت عوارض آزادراهی خودرو به روش‌های مختلفی همچون پرداخت اینترنتی و آنلاین، نقدی که صورت می‌پذیرد.

در روش پرداخت حضوری و نقدی شرکت‌های نگهداری و پشتیبانی از آزادراه‌ها، پلیس راهور و رانندگان با توقف در عوارضی‌های تعبیه شده در مسیر با چالش های زیادی روبرو هستند. برخی از این چالش ها عبارتند از:

  • افزایش زمان تردد و مصرف سوخت
  • احتمال بروز تصادفات و خطرات جاده ای
  • عدم دقت در صحت مبلغ عوارض و رسید پرداخت
  • عدم رعایت فاصله ایمن با خودرو های جلو و عقب
  • عدم رعایت حق تقدم در خروج و ورود به آزادراه
  • ایجاد گلوگاه ترافیکی در عوارضی و بالا رفتن خطرات آن
  • تامین سرمایه و منابع انسانی بابت کنترل ترددها
  • هدر رفت زمان، سوخت و انرژی

مقایسه و بررسی 4 روش پرداخت عوارض آزادراهی - عوارض آزادراهی پرداخت عوارض آزادراهی پرداخت عوارض آزادراه عوارض آزادراه پرداخت عوارض ازادراه

پرداخت عوارض آزادراهی آنلاین

خوشبختانه با معرفی اینترنت و سرویس‌های خدماتی آنلاین امروزه اکثر روشهای سنتی و هزینه‌بر رو به تعطیلی هستند. با طراحی سامانه‌های الکترونیکی پرداخت عوارض آزادراهی و راه اندازی شدنشان این چالشها و استفاده از آن، رانندگان می‌توانند بدون نیاز به توقف و با سرعت بالا، بدون توقف عوارض خود را پرداخت کنند.

این سامانه ها با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف همچون تگ، بارکد، دوربین، درگاه اینترنتی و … عمل می‌کنند و رانندگان می‌توانند با کمک اپلیکیشن یا سایت‌های اینترنتی پرداخت عوارض ازادراهی و کدهای دستوری این مبلغ پرداخت نمایند. قصد داریم در این مقاله، سرویس‌های پرداخت و استعلام عوارض آزادراهی که توسط وب سایت‌های تاپ، آی تول، ایزی پی و قبضینو ارائه می‌شود را برایتان معرفی و مقایسه کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

راننده‌گان باید در مدت ۱۵ روز از تاریخ تردد، با هر روشی عوارض خود را پرداخت کند.

در صورت نپرداخت عوارض در موعد مقرر، جریمه دیرکرد به عوارض تردد شما تعلق می‌گیرد.

پس اگر از مسیرهای مربوطه تردد کرده اید حتما با استفاده از یکی از روش‌های رایج اقدام به پرداخت عوارض آزادراه خودرو خود نمایید.

سرویس پرداخت عوارض تاپ

سرویس پرداخت و استعلام عوارض آزادراهی تاپ یک سامانه الکترونیک است که با استفاده از اپلیکیشن موبایل و سایت اینترنتی، امکان استعلام و پرداخت عوارض آزادراهی را برای رانندگان فراهم می‌کند.

محمدحسین بهمنی

من عاشق هنر، عکاسی و تکنولوژی و IT هستم، برای دل خودم مینویسم. عاشق موتور و ماشینم وبا روندنشون کلی حال میکنم و کم کم دارم به حوزه خبرنگاری موتورسیکلت مسلط میشم. از سال 1400 هم یکمی دارم توی حوزه سئو کار میکنم و یک وقتایی حرکت‌هایی خفنی زدم. :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا