مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

جک JAC A5Plus در روسیه روی خط تولید رفت؛ موسکویچ 6 یا همان KMC J7

شرایط روسیه پس از دوران جنگ با اوکراین، بی شباهت با کشور ما نبوده و افزایش تحریم‌های بین المللی باعث شده است تا روس‌ها نیز برای حل مشکلاتشان، یا دست به خود کفایی زده و یا از چینی‌ها کمک بگیرند!

خودروسازی روسیه، با این که قدمت خوبی داشته و از برندهای خوبی نیز برخوردار است، اما در فکر پوست اندازی و مونتاژ محصولات به روزی است که بتواند خلاء خروج برندهای معتبر از بازار این کشور طی چند وقت اخیر را پر کند.

به گزارش چرخان به نقل از دیدبان روسیه، کارخانه Moskvich در کشور روسیه، به تازگی مونتاژ محصول جدیدی را آغاز کرده است که در این کشور با نام Moskvich 6 شناخته خواهد شد.

اما موسکویچ 6، همان JAC A5 PLUS است که چند وقتی است در کشورمان و با نام KMC J7 توسط گروه کرمان موتور مونتاژ و به بازار عرضه شده است. محصولی که توسط زیر برند جک با نام سهول تولید شده و از ظاهر اسپرت و جذابی بهره مند است.

خودرویی در سگمنت لیفت بک که پس از انتخاب توسط کرمان موتور و عرضه با قیمت مناسب توانسته با ظاهر جذاب و اسپرت خود طرفداران زیادی کسب کرده و به فروش جالب توجهی نیز دست پیدا کند.

حال در کشور روسیه و در شهر مسکو، یکی از خطوط تولید قدیمی و بلا استفاده این کشور، از یک سال پیش تاکنون ضمن تجهیز دوباره و عقد قرار داد با JAC چین توانسته است تا قرارداد مونتاژ 26 هزار خودرو A5 Plus را منعقد و با نام و برند جدیدی در کشور روسیه عرضه کند!

به گفته سوبیانین شهردار مسکو، در فاز اول این محصول به صورت مونتاژی عرضه می‌شود و در فازهای بعدی به سراغ بومی سازی و داخلی سازی این محصول حرکت خواهند کرد. فاز نهایی در این خط تولید، طراحی و تولید پلتفرم بومی این مجموعه خودروسازی خواهد بود.

گفتنی است که موسکویچ 6 یا همان A5 plus در روسیه با 5 رنچ مشکی، سفید، خاکستری، قرمز و آبی تولید و عرضه می‌شود. قیمت این خودرو در روسیه بین 2.4 میلیون تا 2.8 میلیون روبل خواهد بود.

JAC A5 Plus یا همان J7 خودمان به یک موتور 1.5 لیتری توربو مجهز شده است که توان تولید 136 اسب بخار قدرت داشته و به یک گیربکس CVT نیز مجهز است.

البته این محصول با موتور دیگری نیز به فروش خواهد رسید، در نسخه دیگر این خودرو مجهز به یک موتور 174 اسب بخاری با فناوری T-GDI است و گیربکس آن نیز یک نسخه اتوماتیک 6 سرعته خواهد بود.

محمد سعید بهمنی

از سال 88 کار خبری رو شروع کردم و از سال 89 در حوزه IT مشغول بودم! چرخان، فرزند اول من و متولد 1394 هست! من فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین، سرعت و سفر! هر سوالی بودم؛ با افتخاردر خدمتم Email: Saeid.bahmani@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا