مکمل بنزین
گوناگونخبر

احتمالا مدل‌های جدید و پیشرفته زیکر 001 در سه ماهه اول امسال به بازار بیایند

اوایل ماه جاری بود که اخباری مبنی بر رونمایی از مدل‌های جدید هاچ‌بک برقی زیکر 001 منتشر شد. این احتمال وجود دارد که این مدل‌ها در نسخه‌های تک موتوره و دو موتوره، با قیمت اولیه 250000 یوان (35000 دلار) در سه ماهه اول سال جاری به بازار عرضه شوند.

این در حالی است که معاون زیکر در یک مصاحبه در اکتبر 2023 اعلام کرده بود که کمپانی قصد ندارد قبل از نیمه دوم سال 2024 فیس لیفت جدیدی را به بازار عرضه کند. ولی حالا می‌بینیم که داستان تغییر کرده است! علاوه بر این، احتمال می‌دهیم که زیکر برای رقابت با سدان الکتریکی شیائومی SU7، زودتر از موعد از نسخه پیشرفته‌تر زیکر 001 جدید خود رونمایی کند.

این مطلب را نیز بخوانید: رونمایی از زیکر ایکس 2024 تمام الکتریکی با برد 560 کیلومتر در چین

حالا بیایید به سراغ بررسی تغییرات این فیس لیفت احتمالی برویم. زیکر 001 جدید نسبت به نسخه فعلی در بخش ظاهری تغییرات بخصوصی به خود ندیده و از همان چراغ‌های جلویی استفاده می‌کند. نور بالا و پایین در بخش میانی به وسیله یک پنل مشکی به هم متصل می‌شوند. دستگیره‌های مخفی درب و بدنه در دو رنگ جدید طراحی شده‌اند.

سیستم کمک راننده پیشرفته، فناوری لیدار (اختیاری) در سقف در بخش جلویی مجهز به دوربین و تراشه دوگانه Orin X همگی از جمله قابلیت‌هایی هستند که در این نسخه جدید حضور یافته‌اند.

در بخش ابعاد، زیکر 001 جدید 7 میلی متر بلندتر از مدل فعلی است، بنابراین ابعادی معادل 4977/1999/1545 میلی متر و فاصله بین دو محور 3005 میلی متر دارد. تراشه اسنپدراگون 8295 کوالکام در خودرو به کار رفته که راحتی و مدرنیته را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

در بخش فنی، احتمال می‌رود که پیشرانه به فناوری‌های جدیدی از جمله سیستم 800 ولتی که در زیکر 001 FR قرار داشت، مجهز شود. نسخه تک موتوره به موتور الکتریکی 310 کیلوواتی و باتری لیتیومی مجهز می‌شود و حداکثر سرعت آن 240 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

نسخه دو موتوره به دو نسخه پیشرانه الکتریکی جلو و عقب به ترتیب با حداکثر توان 270 کیلووات و 310 کیلووات ساخته می‌شود.

این نسخه به باتری لیتیوم آهن فسفات جیلی-CATL مجهز شده است. اطلاعات زیادی از کابین زیکر جدید منتشر نشده ولی با مشاهده تصاویر غیررسمی که تاکنون از این خودرو گرفته شده، می‌توان گفت که کابین این نسخه با مدل فعلی فرق چندانی ندارد!

کلاستر زاویه دار پشت فرمان، فرمان دکمه‌ای سه پره و صفحه‌نمایش مرکزی 2.5K از جمله امکاناتی هستند که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. برای اخبار بیشتر در زمینه خودرو با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا