مکمل بنزین
بررسی

بررسی مشخصات، امکانات و قیمت بی‌ام‌و سری 8 2024

زمانی که بی‌ام‌و سری ۸ خود را به خط تولید خود بازگرداند هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که با چنین امکانات و قابلیت‌های جذابی به بازار آید! ما در این مطلب به سراغ بررسی مشخصات، امکانات و قیمت بی‌ام‌و سری ۸ رفتیم و بخش‌های مختلف آن را بررسی خواهیم کرد.

این مدل یکی از بهترین محصولات در این رده محسوب می‌شود که می‌تواند با سایر محصولات هم رده خود رقابت کند. بی‌ام‌و سری 8 گرن کوپه قادر است با مدل‌هایی مانند A7 و S7 آئودی رقابت کند، در حالی که سری 8 کوپه و کانورتیبل با کانتیننتال GT و GTC بنتلی رقابت خواهند کرد.

این مطلب را نیز بخوانید: 10 خودروی ارزان جایگزین BMW 2024 سری 5

اگرچه تغییر به خصوصی در بی‌ام‌و سری ۸ ایجاد نشده است ولی همچنان می‌بینیم که ارزش خرید بالایی داشته و به عنوان یک خودرو قدرتمند شناخته می‌شود.

تغییرات جدید

سازنده در سال ۲۰۲۳ از فیس لیفت سری ۸ رونمایی کرد و برای مدل سال ۲۰۲۴ نیز چندین ارتقا را به ارمغان آورد. اگرچه این تغییرات خیلی عظیم نیستند ولی احتمالا در نگاه اول متوجه آنها خواهید شد. این تغییرات شامل جلو پنجره روشن، گزینه‌های مختلف در رنگ بندی، نمایشگر مرکزی ۱۲.۳ اینچی، گزینه‌های چرخ‌ متنوع و غیره هستند.

نکات مهم

  • جلو پنجره تزیین شده با چراغ (یا از نوع جلو پنجره نورانی)
  • نمایشگر مرکزی مجهز به iDrive7
  • اضافه شدن پنج رنگ: خاکستری، سبز آبی، خاکستری Frozen Pure Gray و آبی Frozen Tanzanite Blue Metallic
  • نمایشگر 12.3 اینچی
  • اضافه شدن دو طرح جدید برای چرخ 20 اینچی

ابعاد خودرو

مدل
گرن کوپه
کوپه/ کانورتیبل
طول
200.3 اینچ
191.2 اینچ
عرض
74.9 اینچ
74.9 اینچ
ارتفاع
55.4 اینچ
55 اینچ
فاصله بین دو محور
119 اینچ
111.1 اینچ
وزن
4262 تا 4758 پوند
4356 تا 4736 پوند

مشخصات و عملکرد پیشرانه

یکی از محبوب‌ترین پیشرانه‌های بی‌ام‌و موتور شش سیلندر خطی است که می‌تواند ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۸ پوند فوت گشتاور تولید کند. این پیشرانه توربو شارژ ۳ لیتری در مدل پایه آن که به 840i معروف است، به کار رفته است.

البته بی‌ام‌و در مدل M850i از موتور ۸ سیلندر وی شکل خود استفاده کرده تا قدرت بیشتری را برای خودرو به ارمغان بیاورد. بنابراین جای تعجب نیست که با قدرت 523 اسب بخار و گشتاور 553 پوند فوت روبرو هستیم. این انجین تویین توربو ۴.۴ لیتری به قدری عملکرد منحصر به فردی دارد که موجب می‌شود خودرو شتاب سریع داشته و تنها در کمتر از ۴ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل در ساعت برسد.

مشخصات انجین‌های به کار رفته در سری ۸ بی‌ام‌و

انجین‌های مربوطه
توربو شارژ ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی
تویین توربو ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر وی شکل
قدرت
۳۳۵ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
۵۲۳ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
گشتاور
۳۶۸ پوند فوت در ۱۶۰۰ دور در دقیقه
۵۵۳ پوند فوت در ۱۸۰۰ دور در دقیقه
انتقال قدرت
۸ سرعته
۸ سرعته
مصرف بنزین
8.85 لیتر در هر کیلومتر
8.078 لیتر در هر کیلومتر
شتاب صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت
۴.۷ ثانیه
۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت
249.448 کیلومتر بر ساعت
249.448 کیلومتر بر ساعت

بنابر اطلاعاتی که در جدول بالا ارائه کردیم، انجین مدل M850i ​​از قدرت 523 اسب بخار برخوردار است و می‌تواند در چشم به هم زدنی یعنی در عرض سه و نیم ثانیه به شتاب 0 تا 60 مایل بر ساعت دست یابد. این در حالیست که انجین مدل 840i گشتاور و قدرتی کمتر خواهد داشت.

امکانات کابین

بدون شک بی‌ام‌و در فضای داخلی سری ۸ خود نیز از امکانات زیادی استفاده کرده است که ما در پایین به بررسی برخی از آنها پرداختیم:

  • نمایشگر 12.3 اینچی ارتقایافته
  • وجود رنگ بندی‌ها و طرح‌های متنوع چرمی
  • کنترل‌‌هایی از جنس شیشه‌ و… .

با نگاهی به فضای داخلی خودرو احساس پرمیوم بودن آن به شما منتقل خواهد شد. مواد و امکانات به کار رفته در کابین به قدری منحصر به فرد هستند که بی‌ام‌و از آنها در سایر مدل‌های خود استفاده کرده است.

تکنولوژی

بی‌ام‌و سری ۸ برخلاف دیگر مدل‌های جدید بی‌ام‌و به رابط کاربری iDrive 8 مجهز نمی‌شود و با همان iDrive 7 به بازار می‌آید. بر اساس گفته‌های سازنده این مدل برای افرادی مناسب است که خیلی به دنبال تکنولوژی‌های پیشرفته در کابین نیستند و بیشتر سادگی را ترجیح می‌دهند.

البته iDrive 7 هنوز هم سیستم بسیار چشمگیری دارد و می‌تواند ویژگی‌های کاربردی زیادی را برای راننده به ارمغان بیاورد.

ایمنی و قابلیت اطمینان

سازنده تا توانسته از سیستم‌های کمک ایمنی و برخی فناوری‌های جدید در این سری استفاده کرده است بنابراین راننده می‌تواند بدون هیچ خطری رانندگی کند و اصلاً احساس نگرانی نکند.

ویژگی‌های کمک راننده

در سری ۸ بی‌ام‌و ویژگی‌های کمک راننده بسیاری دیده می‌شود در جمله آنها می‌توانیم شناسایی ترافیک در جاده‌های روبرو، تشخیص نقاط کور و کمک ترافیک غیره اشاره کنیم.

ویژگی‌های کمک راننده استاندارد:

  • هشدار برخورد از جلو
  • هشدار خروج از خط

ویژگی‌های کمک راننده اختیاری:

  • هشدار ترافیک متقابل
  • اطلاعات مربوط به محدودیت سرعت منطقه
  • دستیار پارکینگ پلاس
  • تشخیص نقطه کور فعال
  • کنترل فاصله پارک فعال
  • ارائه نمای سه بعدی
  • دستیار ترافیک
  • کروز کنترل فعال
  • ماندن در خطوط فعال با جلوگیری از برخورد جانبی
  • هشدار ترافیک از جلو

در نهایت لازم به ذکر است که هنوز هیچ اطلاعات خاصی از تست تصادف از بی‌ام‌و سری 8 منتشر نشده است.

رقبای بی‌ام‌و سری 8

سری 8 بی‌ام‌و قادر است با A7/S7 آئودی رقابت کند. این مدل‌ها همگی لوکس هستند و با فناوری‌های پیشرفته زیادی وارد بازار شدند، ولی نکته‌ای که باعث می‌شود این محصولات با یکدیگر متفاوت باشند این است که این دو محصول آئودی قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند و افراد بیشتری به سراغ خریداری آنها خواهند رفت.

قیمت سری 8 BMW 2024 

قیمت مدل پایه سری 8 840i یعنی دو نسخه کوپه و گرن کوپه از 90800 دلار شروع می‌شود. این در حالیست که مدل M850i ​​قیمت اولیه‌ای معادل 106300 دلار خواهند داشت. خریداران می‌توانند برای دسترسی به نسخه کانورتیبل هر دو مدل 9700 دلار بیشتر هزینه کنند.

تریم
کوپه
گرن کوپه
کانورتیبل
840i
90.800 دلار
90.800 دلار
100.500 دلار
M850i
106.300 دلار
106.300 دلار
116.000 دلار

ارزش خرید سری 8 بی‌ام‌و

اگر به دنبال خودرویی می‌گردید که علاوه بر هندلینگ عالی، ظاهری لوکس نیز داشته باشد، بی‌ام‌و سری ۸ انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. اگرچه برچسب قیمت 90000 تا 120000 دلار موجب می‌شود که خریداران زیادی سراغ این سری نروند، ولی باید گفت که تمام تریم‌های این سری بسیار حرفه‌ای طراحی شدند و واقعاً ارزش خرید دارند.

این مطلب را نیز بخوانید: 10 خودرو سدان هیبریدی برتر سال 2024 و 2025

علاوه بر آن، در دسترس بودن نسخه‌های کوپه، کانورتیبل و سدان موجب می‌شود تا سازنده از دیگر رقبا جلو بیفتد. بی‌ام‌و سعی کرد که در طراحی کابین علاوه بر استفاده از امکانات کلاسیک از تجهیزات لوکس و قدرتمند نیز استفاده کند. تغییرات در بخش طراحی ظاهری و مشخصات فنی این سری نیز به شدت چشمگیر هستند.

ما در این مطلب به سراغ بررسی مشخصات و امکانات بی‌ام‌و سری ۸ رفتیم و علاوه بر معرفی آنها به بررسی قیمت هر یک از تریم‌ها پرداختیم. لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها برای ما به اشتراک بگذارید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا