مکمل بنزین
گوناگونخبر

پیکاپ بی وای دی شارک با طراحی مشابه فورد F150 معرفی شد

بی‌وای‌دی اولین پیکاپ خود را با نام شارک در مکزیک رونمایی کرده است. این یک پیکاپ میان سایز است که از قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی بهره می‌برد. طراحی قسمت جلوی شارک کاملاً تحت تأثیر فورد F150 لایتنینگ شکل گرفته است. در این قسمت، جلوپنجره برجسته‌ای را می‌بینیم که نشان بزرگ BYD روی آن خودنمایی می‌کند. این جلوپنجره توسط چراغ‌هایی کاملاً مشابه F150 لایتنینگ احاطه شده که از بالا توسط یک نوار LED به هم متصل شده‌اند.

بی وای دی شارک

در عقب شارک نیز شاهد درب پشتی مشابه فورد و چراغ‌های عمودی هستیم که توسط یک نوار افقی به هم متصل شده‌اند. روکش‌های پلاستیکی دهانهٔ گلگیرها، ریل‌های روی سقف، باربند عقب، ستون‌های مشکی و رینگ‌های 18 اینچی هم تکمیل‌کننده ویژگی‌های بیرونی این پیکاپ هستند. شارک 5,457 میلی‌متر طول، 1,971 میلی‌متر عرض و 1,925 میلی‌متر ارتفاع دارد و بی‌وای‌دی آن را بزرگ‌ترین پیکاپ کلاس خود می‌داند. برای مقایسه، شارک کمی از شورلت کلرادو و فورد رنجر کشیده‌تر است.

بی وای دی شارک

در داخل بی‌وای‌دی شارک خریداران از یک صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی و یک نمایشگر 12.8 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی بهره‌مند خواهند شد که قابلیت چرخش دارد. اپل کارپلی، اندروید اتو، تکنولوژی تشخیص صدا، شارژر بی‌سیم 50 واتی، هدآپ دیسپلی 12 اینچی، تریم‌های نارنجی‌رنگ و سیستم دید فراگیر هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این پیکاپ چینی هستند. شارک همچنین از مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده مثل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری خودکار، دستیار تغییر خط و… هم بهره می‌برد.

بی وای دی شارک

بی‌وای‌دی فعلاً اطلاعات زیادی در مورد قوای محرکه پیکاپ خود منتشر نکرده اما ظاهر این سیستم از یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو تشکیل شده است و مجموعاً بیش از 430 اسب بخار قدرت دارد. به لطف این نیرو، شارک ظرف 5.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این پیکاپ همچنین می‌تواند تا صد کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند درحالی‌که می‌توان در کمتر از 20 دقیقه باطری‌ها را از 30 تا 80 درصد شارژ کرد. شارک که از تعلیق مستقل در جلو و عقب بهره می‌برد، می‌تواند تا 835 کیلوگرم را حمل کند و تا 2.5 تن را یدک بکشد.

بی وای دی شارک

بی‌وای‌دی همچنین اپلیکیشنی را برای پیکاپ خود تدارک دیده است که همه‌چیز از درها گرفته تا سیستم تهویه را از دور کنترل می‌کند. قیمت بی‌وای‌دی شارک در مکزیک از 900 هزار پزو معادل 53,430 دلار آغاز می‌شود که حدود 4 هزار دلار از شورلت کلرادو کمتر است.

بی وای دی شارک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا