مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین خودروی الکتریکی مازراتی خودرویی کاملا متفاوت خواهد بود!

مازراتی تایید کرده است که اولین خودروی تمام الکتریکی این کمپانی متفاوت با تمام خودروهای موجود در بازار خواهد بود. رئيس بخش مهندسی مازراتی، روبرتو فدلی تایید کرده است که این برند آخرین برندی خواهد بود که یک خودروی الکتریکی در سگمنت خودروهای لوکس عرضه می‌کند و قصد آن‌ها ساخت چیزی فراتر از یک رقیب برای تسلاست.

maserati-alfieri-14

فدلی می‌گوید “ما آخرین خواهیم بود و باید چیزی را به بازار عرضه کنیم که متفاوت باشد، بسیار متفاوت. رقیب تسلا بودن ایده خوبی نیست. من فکر نمی‌کنم که تسلا بهترین خودروساز در این بازار باشد، کارایی و کیفیت محصولات تسلا چیزی شبیه به کارایی و کیفیت خودروهای آلمانی دهه ۷۰ است. راه‌حل‌های آن‌ها بهترین نیست.”

maserati-alfieri-18

رئیس فیات کرایسلر، سرجیو مارکیونه به فدلی دستور داده است که هرچه زودتر یک مازراتی الکتریکی بسازد. درحالی‌که رئیس بخش مهندسی این کمپانی نتوانسته بگوید که این مازراتی الکتریکی چگونه خودرویی خواهد بود، در عین حال گفته که این یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها در ساخت خودرویی با میراث مازراتی است.

فدلی ادامه می‌دهد “وزن زیاد یک خودروی الکتریکی بیش‌تر از هر چیزی به چشم می‌آید. گشتاور و نیرو ممکن است برای چند ثانیه جذاب باشد، اما وزن زیاد خودرو موجب می‌شود تا از آن در یک جاده معمولی لذت نبرید. این موضوع با برند ما سازگاری ندارد و باید حل شود.”

maserati-alfieri-17

فدلی در جمع‌بندی صحبت‌هایش بیان کرد که یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های ما ساخت خودرویی است که بیش از هر چیزی احساس شود که واقعا یک مازراتی است.

تصاویر مربوط به مازراتی آلفیری است.

فربد داودی

فربد داودی نویسنده و مترجم مطالب و اخبار حوزه خودرو در چرخان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا