مکمل بنزین
گوناگونخبر

آینده نامعلوم تویوتا پریوسV!

پس از رونمایی تویوتا پریوسV در ایالات متحده در اکتبر 2011، این خودرو حدودا سه سال پیش مجددا فیس‌لیفت شد. اما ناگهان فروش این خودرو از سال 2016 به بعد با معرفی خودروی هیبرید RAV4 کاهش چشمگیری یافت و در نتیجه ی کاهش تقاضا برای تویوتا پریوسV ، کمپانی تویوتا تصمیم گرفت تا تولید این هیبرید واگن را در ایالات متحده پس از فروش حدود 160 هزار واحد در کل سال‌های تولید آن متوقف نماید.


با نگاهی به تعداد فروش، سال 2012 بهترین سال برای تویوتا پریوسV بود چرا که در این سال، حدود 40700 واحد از این خودرو در بازار معامله شد. این تعداد در سال 2015 تا حد چشمگیری کاهش یافت و به تعداد 28300 واحد رسید و به همین ترتیب در سال 2016، هنگامی که حدود 45 هزار نفر تصمیم گرفتند به جای این خودرو، هیبرید RAV4 را خریداری کنند، تنها تعداد 14800 دستگاه از این خودرو به فروش رسید. در واقع هیبرید RAV4 از هر جهت از تویوتا پریوسV سرتر بود زیرا این خودرو به سیستم تمام چرخ متحرک مجهز بود و خصوصیات یک کراس اوور را نیز داشت .


لذا این کمپانی، در نظر دارد از ابتدای ماه آینده تولید این خودرو را به طور کامل متوقف نماید. به گفته مدیر ارتباطات East Coast تویوتا، در مصاحبه با Green Car Reports،: این پایان راه تویوتا پریوسV هیبرید نخواهد بود چرا که فروش این خودرو همچنان در جهان ادامه خواهد داشت. اما هنوز مشخص نیست که ایا فروش این خودرو در کانادا ادامه خواهد داشت یا نه.


اما اسپای شات‌ها نشان می‌دهند که کار بر روی نسل جدید تویوتا پریوسV به خوبی پیش می‌رود و انتظار می‌رود که در این خودروی جدید، برخی از ویژگی‌های واگن قدیمی کنار گذاشته شود تا خودرو بیشتر شبیه به خودروهای کلاس کراس اوور شود و بتواند در بازار خوش بدرخشد. لذا انتظار می‌رود که تویوتا پریوسV تنها در سال 2018 در بازار ایالات متحده موجود نباشد و احتمالا از می 2019، نسل بعدی این خودرو روانه بازارهای این کشور خواهد شد.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا