مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

نکات مهم پلیس برای جلوگیری از سرقت خودرو در ایام تعطیلات نوروز

سارقان خودرو همیشه در کمین هستند و برای سرقت خودروی شما در حال برنامه ریزی هستند که طبیعتا این گزاره باید باعث هوشیاری بیشتر شما شود ولی متاسفانه با هشدارهای فراوانی که نسبت به ایام تعطیلات نوروزی انجام می‌شود معمولا مردم توجهی نمی‌کنند و ضرر و زیان‌های زیادی به مردم می‌رسد که صرفا حاصل بی توجهی آنها به تذکرات امنیتی است.

به گزارش چرخان، نکات و مسائل امنیتی در حوزه خودرو گستره بسیار زیادی داشته و البته در ایام تعطیلات نوروزی این نکات بسیار اهمیت بالاتری پیدا می‌کند و در صورت رعایت آنها وقوع سرقت را به کمترین حالت ممکن می‌رساند. نکاتی که در ادامه گفته می‌شود در ایام تعطیلات نوروزی بیشترین استفاده را داشته و حالا که موضوعات مربوط به سیل و زلزله نیز در میان است، از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

سرقت خودرودر زمینه نکات امنیتی مربوط به جلوگیری از سرقت خودرو در تعطیلات نوروزی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا در مصاحبه‌ای اعلام کرد: یکی از مشکلات و نکات بسیار مهم در زمینه نکات ایمنی مربوط به تعطیلات نوروزی، عدم رهاسازی خودرو بدون رعایت مسائل امنیتی است. همچنین مردم باید از پارکینگ‌های مطمئن و مجوزدار برای پارک خودرو استفاده کنند و عدم توجه به این مسائل از جمله مشکلاتی است که منجر به سرقت خودرو می‌شود.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از عوامل ایجاد سرقت خودرو نگهداری اموال با ارزش و مدارک هویتی در داخل آن است که به شهروندان توصیه می‌کنیم که از نگهداری مدارک هویتی و همچنین اموال ارزشمند در داخل خودرو خودداری کنند. همچنین مردم باید توجه کنند که خودروی خود را در مکان‌هایی پارک کنند که از نور و دید مناسب برخورد بوده و حتی القمدور خودروی خود را در محل استقرار نوروزی پلیس پارک کنند. همچنین محل اسکان خود را در مکان‌های ایمن مشخص شده قرار دهند و از اسکان در مکان‌های توصیه نشده خودداری کنند.

سرقت خودروفرمانده قرارگاه نوروزی ابوذر در ادامه گفت: مردم حتما از ابزارهای ایمنی مانند دزدگیر، قفل پدال و فرمان مجهز کنند تا از سرقت‌های احتمالی جلوگیری نمایند. از دیگر توصیه‌های ما این است که مردم حتی برای لحظه‌ای خودروی روشن خود را تنها نگذارند و حتی القمدور از تجهیزات ایمنی مانند سوییچ مخفی برای خودروی خود استفاده کنند.

سردار محمد شرفی، در پایان گفت: در حال حاضر به همت پلیس بیش از 1300 ایستگاه نوروزی پلیس در سرتاسر کشور برقرار شده است که برای خدمت رسانی به مردم برپا شده و امیدواریم مردم نیز نسبت به توصیه‌های پلیس حساس بوده تا ضریب امنیتی کشور بالا رود.

سرقت خودروگفتنی است که از دیگر توصیه‌های قابل ذکر برای راحت شدن خیالتان از بابت سرقت‌های احتمالی می‌توانید خودروی خود را بیمه کنید و از بیمه بدنه برای کاستن از ضررهای اجتمالی استفاده نمایید. همچنین از دیگر توصیه‌های موجود این است که در هنگام خرید بیمه بدنه حتما آپشن بلایای طبیعی را برای خود انتخاب نمایید تا در هنگام وقوع سیل و زلزله که این روزها تلفات مالی زیادی از ما گرفته و بسیاری از افراد در هنگام وقوع سیل برای نجات خودروی خود اقدام می‌کنند و در نهایت با از دست دادن جانشان مواجه می‌شوند، از این نگرانی رهایی پیدا کنید.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا