مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا، با کیفیت‌تر از پورشه!

نتایج مطالعات کیفی موسسه آماری J. D. Power به سلطنت 27 ساله برندهای مشهور کیفی خودروسازی جهان، در جدول با کیفیت‌ترین تولیدکنندگان خودرو پایان داده و کیاموتورز با ثبت امتیازات بهتری نسبت به پورشه؛ عنوان باکیفیت‌ترین تولیدکننده خودرو در سال 2016 را مال خود کرده است.

2015-558135-2016-kia-optima1

شعار کمپانی کیا از ابتدای تاسیس و ورود به بازار جهانی خودرو، “قدرت تعجب انگیز” بوده و در چند سال گذشته به خوبی به شعار خود عمل کرده است! براساس نتایج اولیه منتشر شده توسط موسسه J. D. Power ایالات متحده آمریکا؛ کیا موتورز، بیش از هر زمان دیگری قدرتمند شده و با تولید خودروهای با کیفیت؛ صدرنشین جدول تولیدکنندگان خودرو، از نظر کیفیت مطلوب است.

سال گذشته کمپانی کیا با ثبت امتیاز 86، در رتبه دوم قرار گرفت؛ ولی امسال این کمپانی با کسب 83 امتیاز، بالاتر از پورشه 84 امتیازی قرار گرفته است. بنابر این کیاموتورز هم مانند تویوتا، توانست برای نخستین بار عنوان باکیفیت‌ترین تولید کننده خودرو را کسب کند.

-jd-power-2016-us-initial-quality-study

هیوندای در این آمارگیری، تنها 92 امتیاز دریافت کرد و هم رده با رقبایی چون تویوتا، بی ام دبلیو، بیوک،شورلت، لکسوس و لینکلن قرار گرفت. در انتهای جدول آماری، خودروساز smart با امتیاز 216 قرار گرفته و این در حالیست که تنها یک پله بالاتر از آن، به نام کمپانی فیات با امتیاز 174 بر می‌خوریم!

موسسه آماری J. D. Power می‌گوید، کیفیت خودروهای جدید شش درصد افزایش داشته، که این نشان از یک جهش بزرگ کیفی از سال 2009 تاکنون است.

این موسسه در جدیدترین آمار گیری خود از نظرات و پاسخ‌های دریافتی بیش از 80 هزار خریدار و مالک خودرو استفاده کرده است که بین 20 تا 90 روز از خرید خودروهایشان گذشته بود. این خریداران باید 233 سوال برنامه‌ریزی شده را که در هشت دسته مجزا تهیه شده بود، پاسخ می‌دادند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا