مکمل بنزین
گوناگونخبر

کارگران خودروسازی آمریکا در آستانه اعتصاب؛ خودرو در جهان گران می‌شود؟

کارگران صنعت خودروسازی آمریکا که عضو اتحادیه کارگران خودرو (UAW) هستند، در شب پایان مهلت قراردادهای خود با سه شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا یعنی جنرال موتورز، فورد و استلانتیس، اعلام کردند که در صورت عدم توافق، به اعتصاب می‌روند. قراردادهای فعلی این کارگران که تعدادشان ۱۴۵ هزار نفر است، در ساعت ۱۱:۵۹ شب روز پنج‌شنبه ۲۳ شهریور به پایان می‌رسد. اگر تا آن زمان توافق جدیدی صورت نگیرد، اتحادیه کارگران خودرو گفته است که در برخی از کارخانه‌های هر شرکت، اعتصاب هدفمند را شروع خواهد کرد.

این اعتصاب ممکن است باعث توقف تولید خودرو در آمریکا و سایر کشورهای وابسته به صنعت خودروسازی آمریکا شود. سه شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا از یک شبکه پیچیده از کارخانه‌های مختلف استفاده می‌کنند که به دریافت قطعات از سایر کارخانه‌ها وابسته هستند. تأخیر یا توقف تولید چند کارخانه موتور یا دنده در هر شرکت ممکن است به اندازه یک اعتصاب کامل در تمام کارخانه‌ها موثر باشد.

براساس گفته جف شوستر، سرپرست جهانی خودرو برای GlobalData، یک مشاور صنعت، یک کارخانه موتور یا دنده در هر شرکت ممکن است کافی باشد تا حدود سه چهارم کارخانه‌های تولید خودرو در آمریکا را تعطیل کند.

اتحادیه کارگران خودرو در مذاکرات با سه شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا، به دنبال بهبود شرایط حقوق و دستمزد، بیمه سلامت، امنیت شغلی و حقوق بازنشستگان است. همچنین این اتحادیه نگران تاثیرات منفی روند الکتریفای شدن صنعت خودرو بر روی استخدام و آینده کارگران است. در حالی که سه شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا سعی دارند با تغییرات بازار و فشارهای رقابتی و محیط زیستی هماهنگ شوند، اتحادیه کارگران خودرو می‌خواهد که از منافع و حقوق کارگران در این فرآیند حفاظت شود.

 

محمد سعید بهمنی

از سال 88 کار خبری رو شروع کردم و از سال 89 در حوزه IT مشغول بودم! چرخان، فرزند اول من و متولد 1394 هست! من فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین، سرعت و سفر! هر سوالی بودم؛ با افتخاردر خدمتم Email: Saeid.bahmani@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا