مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌هابررسی

بررسی ویژگی‌ها و مشخصات وانت جک یا KMC T9، جدیدترین پیکاپ کشور

پیکاپ جک T8 که چند وقتی است توسط کرمان موتور با نام کی‌ام‌سی T8 در کشورمان عرضه می‌شود، موردتوجه خریداران قرار گرفته و موفقیتی نسبی را در بازار ایران تجربه کرده است. به همین دلیل، کرمان موتور تصمیم به عرضه یکی دیگر از پیکاپ‌های جک بنام KMC T9 گرفته است تا بتواند در سطح بالاتری از بازار پیکاپ‌های کشور حضور پیدا کند. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های جک T9 یا کی‌ام‌سی T9 خواهیم پرداخت تا بیشتر با این مهمان تازه بازار ایران آشنا شویم.

معرفی کلی جک T9

این پیکاپ که در اصل هانتر نام دارد، اولین بار در اواسط سال 2020 در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی و از ابتدای سال 2021 راهی بازار چین شد. این پیکاپ بر اساس همان پلت‌فرم T8 ساخته شده و در اصل فیس‌لیفت بزرگی روی T8  محسوب می‌شود که در قسمت جلو بازطراحی شده است. جک از چند ماه پیش عرضه KMC T9 را در استرالیا و نیوزلند هم آغاز کرده است. این شرکت همچنین برای سال 2023 اقدام به فیس‌لیفت این پیکاپ کرد که با جلوپنجره، چراغ‌های جلو و سپر جلوی جدید و همین‌طور پیشرانه‌های جدید به بازار آمد.

بررسی مزایا و معایب جک هانتر - KMC T9 - کی ام سی T9

طراحی بیرونی کی ام سی T9

اواخر بهار امسال با انتشار تصاویری مشخص شد نمونه‌های اولیه KMC T9 وارد ایران شده‌اند. با توجه به این تصاویر، کرمان موتور نسخه فیس‌لیفت 2023 این پیکاپ را در کشورمان عرضه خواهد کرد. در نمای جلویی این پیکاپ شاهد جلوپنجره بسیار بزرگی با خطوط عمودی کرومی هستیم که در نگاه اول پیکاپ‌های آمریکایی را تداعی می‌کند. چراغ‌های دوقسمتی با دی‌لایت‌های باریک در بالا و چراغ‌های اصلی کمی پایین‌تر هم این جلوپنجره را احاطه کرده‌اند. جک اما در استفاده از پلاستیک در این قسمت کاملاً دست و دل‌باز عمل کرده و روی سپر، قاب جلوپنجره و اطراف دی‌لایت‌ها را با پلاستیک سیاه پوشانده است.

بررسی مزایا و معایب جک هانتر - KMC T9 - کی ام سی T9

در قسمت جانبی، همه‌چیز کاملاً با kmc T8 یکسان است و در عقب هم شاهد همان چراغ‌های عمودی ساده هستیم که فقط گرافیک داخلی آن‌ها بروز شده است. همچنین حالا روی در پشتی هم نوشته بزرگ JAC نقش بسته است. این پیکاپ مثل T8 در دو نسخه استاندارد و کشیده عرضه می‌شود که به ترتیب 5,330 و 5,620 میلی‌متر طول دارند اما در کشورمان فقط نسخه استاندارد عرضه خواهد شد. عرضه و ارتفاع KMC T9 هم به ترتیب 1,965 و 1,920 میلی‌متر است.

بررسی مزایا و معایب جک هانتر - KMC T9 - کی ام سی T9 

داخل KMC T9

جک برای T9 کابین کاملاً جدیدی طراحی کرده است که بسیار لوکس‌تر از T8 به نظر می‌رسد. اصلی‌ترین ویژگی در اینجا، نمایشگر عمودی بزرگی است که مثل پیکاپ T8 در میانه داشبورد جای گرفته است. این نمایشگر در طرفین توسط دریچه‌های تهویه عمودی بزرگی احاطه شده درحالی‌که مقابل راننده غربیلک فرمان سه پره جدید و صفحه آمپر دیجیتالی خودنمایی می‌کند. رو دری‌ها با T8 مشترک هستند اما طراحی کنسول مرکزی بروز شده است. به‌طورکلی، کی‌ام‌سی T9 از لحاظ فضای داخلی در برابر رقبای گران‌قیمتی مثل فوتون G7 حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.

بررسی مزایا و معایب جک هانتر - KMC T9 - کی ام سی T9
داخل KMC T9

تجهیزات جک T9

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی جک T9 می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • سانروف
  • رادار هشدار خروج از خط
  • آینه‌های جانبی تاشو برقی با گرم‌کن و راهنما
  • دوربین 360 درجه
  • شیفتر الکترونیکی
  • ترمزهای ABS و EBD
  • گرم‌کن صندلی‌های جلو
  • تنظیم برقی صندلی راننده با تنظیم گودی کمر
  • صفحه آمپر دیجیتالی
  • تهویه مطبوع اتوماتیک با نمایشگر
  • سنسور دنده‌عقب
  • نمایشگر لمسی 10 اینچی
  • کروز کنترل
  • تریم چرمی صندلی‌ها
  • سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش
  • سنسور نور و باران
  • قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب
  • سنسور پایش میزان باد تایرها
  • و…

پیشرانه کی ام سی T9

هانتر یا T9 ابتدا با پیشرانه‌های 2 لیتری توربودیزل و 2.4 لیتری بنزینی توربو عرضه می‌شد اما در فیس‌لیفت سال 2023 جک یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی توربوشارژ جدید را برای آن ارائه کرد که 231 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور دارد. کرمان موتور برای بازار کشورمان همین پیشرانه 2 لیتری بنزینی جدید را در نظر گرفته است که T9 را به یکی از قوی‌ترین پیکاپ‌های بازار ایران تبدیل خواهد کرد. انتقال نیروی این پیشرانه بنزینی هم فقط از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد؛ بنابراین، KMC T9 در بازار ایران جای خالی نسخه اتوماتیک T8 را هم پر خواهد کرد.

بررسی مزایا و معایب جک هانتر - KMC T9 - کی ام سی T9

قیمت و جمع‌بندی

قیمت جک هانتر در چین از 121,800 یوآن معادل 16,700 دلار آغاز شده و در بالاترین مدل به 194,800 یوآن معادل 26,700 دلار می‌رسد. قیمت نمونه‌ای که برای بازار در نظر گرفته شده یعنی بنزینی چهارچرخ محرک استاندارد از 144,800 یوآن معادل 19,800 دلار آغاز می‌شود. این یعنی KMC T9 در بازار کشورمان نزدیک به دو میلیارد تومان قیمت خواهد داشت تا یکی از گران‌ترین وانت‌های بازار لقب گیرد. اصلی‌ترین رقیب کی‌ام‌سی T8 در بازار ایران فوتون G7 ایران‌خودرو و در درجه بعد مکث کلوت اتوماتیک خواهد بود درحالی‌که G9 بهمن هم می‌تواند به رقیبی برای آن تبدیل شود. احتمالاً کی‌ام‌سی T9 تا اواخر امسال در ایران عرضه خواهد شد.

بررسی مزایا و معایب جک هانتر - KMC T9 - کی ام سی T9

جدول مشخصات فنی کی‌ام‌سی T9

پیشرانه 2.0 لیتری 4 سیلندر توربو
قدرت 231 اسب بخار
گشتاور 380 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
طول 5,330 میلی‌متر
عرض 1,965 میلی‌متر
ارتفاع 1,920 میلی‌متر
فاصله محوری 3,110 میلی‌متر

 

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. حیف پول با این ریخت زشت و قطعات موتور گیربکس اتاق ضعیف

  2. قیمت معقول فروخته بشه مشتری زیاد پیدا میکنه. جدا از بحث قیمت گذاریش اپشنهای خوبی داره

  3. قدرت خودرو عالی و امکانات آن هم کاملاً بروز هست . ولی دو موضوع داریم : اول اینکه در شرایط آفرود ، دوام و پایداری خودرو آیا در حد قابل قبول خواهد بود ؟ دوم اینکه با این قیمت آیا مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا