مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسیتماشاخانه

ویدئو تست و بررسی جاده ای آریزو 5 FL؛ زیر نخلا

هفته گذشته و در جریان سفری سه روزه به شهر اهواز، مدیران خودرو شرایطی را برای برخی از اصحاب رسانه ایجاد کرد تا بتوانند آریزو 5 اسپرت یا همان آریزو 5 اف ال را تست کرده و تجربه رانندگی با آن را برای مخاطبین خود به اشتراک بگذارند.

آریزو 5 یکی از محصولات پر فروش چری در چین و البته کشورهای صادراتی است که چری بر روی آن تمرکز زیادی داشته و تا کنون این محصول را با فیس لیفت‌های زیادی وارد بازارهای جهانی کرده است.

اما آریزو 5 اسپرت یا آریزو 5 FL، بر پایه مدل استاندارد آریزو 5 ساخته شده است، اما با تغییراتی در ظاهر و امکانات، به یک سدان اسپرت و هیجان‌انگیز تبدیل شده است.

از جمله تغییرات ظاهری این خودرو می‌توان به جلوپنجره مشبک جدید، رینگ‌های اسپرت 17 اینچی و دیفیوزر عقب اشاره کرد. آریزو 5 اسپرت از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر بهره می‌برد که می‌تواند 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه به یک گیربکس CVT با حالت مصنوعی 9 سرعته متصل شده است.

اما یکی از مهمترین ویژگی‌های این سدان اسپرت مدیران خودرو شتاب گیری جذاب این محصول است. با توجه به وزن این خودرو و البته گیربکس CVT قرار گرفته بر روی این خودرو، هماهنگی جالبی بین موتور و گیربکس وجود داشته و شتاب خوبی را به راننده تقدیم میکند.

افزوده شدن فرمان D-Cut و البته گرمکن صندلی نیز روی این محصول شرایط را برای استفاده بهتر و لذت بخش تر فراهم کرده است.

نگاهی به تغییرات این محصول

همانطور که در نمای جلو می بینیم، افزوده شدن جلو پنجره بزرگ با طراحی جدید، حس اسپرت و جذابی به این خودرو افزوده شده است.

آریزو 5 اسپرت
نمای جلو آریزو 5 اسپرت

 

در نمای عقب، افزوده شدن دیفیوزر و دو خروجی اگزوز فیک، ظاهر اسپرتی را به این محصول بخشیده است.

 

نمای عقب آریزو 5 اسپرت
آریزو 5 اسپرت

 

در نمای داخلی، کنسول خودرو تغییر کرده و ادوات نیمه لمسی تهویه هوا، جای خود را به دکمه های تهویه اتوماتیک داده است که به نظر من حس بهتری نسبت به قبل دارد. همچنین فرمان دی کات نیز تغییر دیگری است که در قسمت طراحی داخلی وجود دارد.

موتور و گیربکس این محصول تقریبا همان نمونه نسخه قبلی است که هماهنگی خوبی با هم داشته و کاملا رضایت راننده و سرنشینان را جلب میکند.

بررسی آریزو 5 اسپرت

اما در این سفر سعی کردیم تا حد امکان همه موارد این خودرو را تست کرده و البته با مخاطبین به اشتراک بگذاریم. ذکر این نکته ضروریست که در بازار سدان های اقتصادی، این محصول رقیب آنچنان قدرتمندی نداشته و در شرایط فعلی و با قیمتی نزدیک به 1 میلیارد و صد میلیون تومان، تقریبا محصول بی رقیبی است که در نسخه اسپرت البته ارزش خرید بیشتری دارد.

تصاویر آریزو 5 اسپرت

از جمله امکانات و تجهیزات آریزو 5 اسپرت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
  • صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی
  • سیستم صوتی با 8 بلندگو
  • دوربین دید عقب
  • سیستم کروز کنترل
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)
  • سیستم ترمز ضد قفل (ABS)
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • سیستم کمکی ترمز (BA)
  • سیستم کنترل حرکت در سربالایی (HSA)
  • سیستم کنترل حرکت در سرپایینی (HDC)
  • سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

 

بررسی ویدئویی آریزو 5 اسپرت

برای دیدن ویدئو روی عکس زیر کلیک کنید

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا