مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

این 5 خودروساز باید خودروی اسپرت بسازند!

شما به عنوان یک علاقه‌مند به دنیای عجیب خودروها؛ قطعا به تولید و عرضه خودروهای اسپرت و قدرتمند از جانب کمپانی‌های بزرگ واکنش نشان می‌دهید. امروز شرایط تولید و فروش خودروهای اسپرت بسیار مناسب بوده و خودروسازان پول خوبی به جیب می‌زنند. تولید خودروهای اسپرت به حدی مهم و حیاطی است که برخی از تولید کنندگان به سراغ تولید شاسی‌بلندهای اسپرت رفته‌اند و حتی بیشتر تمرکز خود را برای تولید این گونه از خودروها به کار می‌گیرند. با این حال به نظر می‌رسد که تولید خودروهای اسپرت با برندهایی خاص، تنها تعدادی از علاقه‌مندان را جذب می‌کند؛ زیرا خودروسازانی هستند که هنوز به جمع تولیدکنندگان خودروهای اسپرت نپیوستند! در ادامه با این 5 خودروساز آشنا می‌شویم.

cadillac_100453180_m

کادیلاک که با تولید مدل XLR هواداران بسیاری را به گرد خود جمع کرده است. این کمپانی زیر نظر کمپانی جنرال‌موتورز اداره می‌شود؛ که این موضوع نشان دهنده وجود پتانسیل تولید یک خودروی اسپرت و گران قیمت است! برای مثال فورد GT ثابت کرد که آمریکایی‌ها به خوبی توانایی رقابت با رقبای اروپایی را دارد. ما دوست داریم که کادیلاک یک سوپر اسپرت قدرتمند با پیشرانه V8 و همانند لکسوس LC500 و یا استون‌مارتین DB11 بسازد.

Buick-emblem-640x400

خودروساز بعدی کمپانی بیوک است! این خودروساز آمریکایی در حال حاضر کانسپت مفهومی و زیبای Avista را برای موفقیت در بازار چین معرفی کرده است. بیوک در دهه 1980 سلطان تولید خودروهای قدرتمند بود و اکنون به لطف جنرال‌موتورز و وجود پیشرانه‌های مناسب آماده تولدی دوباره است! بیوک توان تولید یک سوپراسپرت کوپه با استفاده از پیشرانه 464 اسب بخاری twin-turbo V6 کادیکلاک ATS-V را دارد و ما باید منتظر یک بازگشت بزرگ باشیم. در حال حاضر واکسهال و اوپل رقبای اصلی بیوک هستند و این کمپانی آمریکایی برای موفیقت بیشتر باید یک خودروی بسیار جذاب را عرضه کند.

N2TJjEo

کمپانی بعدی هونداست! وقتی به کمپانی و تولیدات هوندا فکر می‌کنید باید احساسات و علایق خود را مخلوطی از خودروهای لوکس و اقتصادی تشکیل دهند! هوندا با تولید مدل آکورد، یکی از بهترین تولیدکنندگان خودرو در جهان شد و لذت بهترین رانندگی و اعتماد را به مشتریانش هدیه داد. مدل‌های هوندا NSX و S2000 برخی از بزرگترین خودروهای سدان برای رانندگی در طول تاریخ هستند؛ خودروهایی که رقبای ایتالیایی هوندا را به تعجب و تحسین واداشت. مدل S2000 که به سیستم AWD مجهز بود؛ هنوز هم در برخی از نقاط جهان پرطرفدار و جذاب است؛ اما قطعا تولید مجدد آن در کنار مدل NSX بسیار خطرناک است. بنابراین هوندا به تولید یک خودروی سوپراسپرت کاملا مستقل با ویژگی‌های مدل‌های NSX و S2000 احتیاج دارد تا دوباره خاطره شیرین‌ترین سواری با بهترین اتومبیل اسپرت جهان را زنده کند!

genesis-logo_100532590_h

هیوندای برای عرضه خودروهای لوکس و گران قیمت خود برند  جنسیس را ایجاد کرده است. این اقدام پاسخی در برابر کمپانی لکسوس و برند آکورا از کمپانی هوندا بود. جنسیس با عرضه مدل‌های G90 و G80 علاقه‌مندان خود را گیج کرد! این برند هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تولید خودروهایی به اندازه محصولات سری 3  کمپانی BMW بوده و تولید دو خودروی شاسی‌بلند را در دستور کار قرار داده است؛ که به احتمال قوی شکل و شمایلی کاملا اسپرت خواهند داشت و احتمالا یکی از آنها شبیه به مدل جنسیس کوپه قدیمی خواهد بود. ما امیدواریم که یکی از خودروهای جدید برند جنسیس به یک موتور V6  توربو با 365 اسب‌بخار قدرت و یا یک موتور V8 با 420 اسب‌بخار قدرت مجهز شود.

Volkswagen-logo-Description

فولکس‌واگن با تولید مدل GTI به عرصه تولید خودروهای اسپرت وارد شد؛ اما پس از آن مدل دیگری برای حضور بیشتر در بازار رقابتی خودروهای اسپرت تولید نکرد. این کمپانی پس از رسوایی آلایندگی خودروهای دیزلی، به دلیل نیاز به سرمایه‌گذاری برای تولید خودروهای اسپرت، فعلا برنامه‌ای برای تولید یک خودروی اسپرت جدید ندارد. البته این به آن معنی نیست که خودروهایی مانند پورشه 914 و 718 باکستر را فراموش کنیم! با این حال به نظر می‌آید که با توجه به شرایط بازار تولید یک خودروی ارزان و قدرتمند‌تر از محصولات پورشه احساس شود. اکنون فولکس‌واگن باید خودرویی به سبک مدل GTI با همان پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ تولید کند. فولکس‌واگن با تولید یک خودروی اسپرت می‌تواند رقیبانی همچون مزدا MX5 و تویوتا 86 را به زانو بی‌اندازد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با سلام
    من یه جاش گیج شدن در مورد هوندا که nsx را الان داره که اسپورت خوبی هست و دیگه چه نیازی به تولید سوپر اسپورت داره؟در مورد فولکس اصلا باهاتون موافق نیستم چون فولکس دارای زیر مجموعه هایی هست که بهترین اسپورتها و سوپر اسپورتها و ابر اسپورتها را هم تولید می کنند پس چه نیازی داره؟لامبورگینی پورشه آئودی و از همه مهمتر بوگاتی خب اینها زیر مجموعه اش هستند خودش دلیل نداره وارد این عرصه بشه. بعد از اون ساختن یه ماشین سوپر اسپورت بسیار پر هزینه و کم سودیه مثالش بوگاتی ویرون هست که هزینه تولیدش بسیار بیشتر از قیمت فروشش هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا