مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید چند مدل از خودروهای چینی، متوقف شد

بنابر گزارش های منتشر شده در دی ماه امسال تولید سه مدل خودروی سواری چینی متوقف شده است و تقریبا این خودروها بطور کامل از خط تولید کنار زده شده‌اند. یکی از خودروها مذکور VELA V۵ اتوماتیک نام دارد که تولید آن بر عهده شرکت خودروسازان راین بوده و با کاهش ۱۰۰ درصدی، امار تولید از ۲۵۰ دستگاه در دی ماه سال گذشته به صفر رسیده است.

این خودرو با حجم موتور 1.5 لیتری و موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ و گیربکس اتوماتیک و دستی روانه بازار شد. توان موتور این خودرو 97 اسب بخار در دور 6 هزار و 135 نیوتون متر گشتاور اعلام شده است. از جمله امکانات آن نیز می‌توان به سیستم ضد سرقت مجهز به ایمولایزر ، ایربگ برای سرنشینان جلو، ترمز‌های دیسکی دوجداره خنک شونده در جلو و کاسه ای در عقب اشاره کرد.

یکی از خودروهای دیگر که با توقف تولید روبرو شده، آسا B۵۰ از گروه خودروسازی بهمن نام دارد که تولید آن از ۲۳۸ دستگاه در دی ماه ۱۳۹۵ به صفر کاهش یافته است. موتور 1.6 لیتری با 102 اسب‌بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور نیز وظیفه تولید انتقال پیش‌برنده این خودرو را بر عهده دارد. لیفان X۵۰ شرکت کرمان موتور نیز آخرین خودروی چینی این لیست است که تولید آن از ۱۲۱ دستگاه در دی ماه ۱۳۹۵ به صفر رسیده است. مشخصات پیشرانه این خودرو نیز یک موتور 1.5 لیتری با 102 اسب‌بخار قدرت و 133 نیوتن‌متر گشتاور است.
.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا