مکمل بنزین
برگزیده‌هاتماشاخانهخبر

ماجرای عجیب تحویل شاهین با مانیتوری نامشخص (ویدئو)

عدم تامین به موقع و انبوه مانیتور (مولتی مدیا) تولیدی شرکت کروز توسط گروه خودروسازی سایپا، چندی است که چالشی برای سایپا در تحویل خودرو شاهین G در موعد مقرر گردیده است. با اینکه سایپا برای این معضل پیش آمده، اقداماتی همچون نصب مانیتور باکیفیت خودرو سراتو مونتاژی را انجام داده؛ اما برخی از مشتریان باتوجه به کمبود امکانات این مانیتور و هم‌چنین ناخوانی آن مانیتور باتوجه به قالب طراحی شده، سبب گردیده است که تاخیر در تحویل خودرو شاهین برای دریافت تنها مانیتور شرکت کروز را انتخاب کنند.

اما در یکی از جدیدترین اقدامات، شرکت سایپا اقدامی عجیب در این رابطه را انجام داده است. بطوریکه باتوجه به اخبار ارسالی توسط مخاطبان، شرکت سایپا سفارش ساخت و تولید مانیتوری مشابه مانیتور و مولتی مدیای شرکت کروز را به یکی از شرکت های مبهم ایرانی داده است. این مولتی مدیا که شباهت زیادی با مولتی مدیای شرکت کروز دارد، در برخی از جزئیات تفاوت‌هایی دارد.

اما ما قصد نداریم که به صورت اختصاصی این مسئله را توضیح داده و شما را به خواندن متن ارسالی و هم‌چنین منتشر شده در فضای مجازی، دعوت می‌نماییم. شما مخاطبان سایت چرخان میتوانید در آخر این مطلب، ویدئو موضوع گفته شده را مشاهده کنید.

البته لازم به ذکر است که پایگاه خبری چرخان، متن ارسالی و همچنین انتشار یافته در فضای مجازی را نه تکذیب و نه تایید می‌کند. هم‌چنین این سایت باتوجه به اصول رفتاری، از شرکت سایپا درخواست می‌دارد تا نتیجه و یا صحت و سقم آن را به چرخان اطلاع داده تا آن را با منبع موثق تری در اختیار مخاطبان قرار دهد.

متن ارسالی از سوی مالک خودرو:

 

سلام دوستان

هفته قبل در حالیکه اصلا انتظارش رو نداشتم، بعد از 4 ماه از تکمیل وجه، یک دستگاه شاهین آبی رنگ تحویل گرفتم. باتوجه به خبرهایی که در خصوص مالتی مدیا و شاهین های رنگی که شنیده بودم، من هم قصد نداشتم رنگ یا نوع مالتی مدیا رو تغییر بدم. البته انتظار نداشتم به این زودی ها ماشین رو تحویل بگیرم.اولین چیزی که موقع تحویل چک کردم، همون مالتی مدیا کروز بود. روز بعد که وقت داشتم، نشستم تو ماشین و شروع کردم به بررسی امکانات و عملکردهای ماشین؛ چند تا ایراد خرده ریز پیدا کردم که در اولین فرصت باید ببرم نمایندگی و احتمالا رفع بشه. اما یک مشکل جدی با مولتی مدیا داشتم که به هیچ‌وجه نمی‌تونستم بلوتوث و GPS رو فعال کنم؛ هم‌چنین صدایی که روی اسپیکرها می‌آمد خیلی بی‌کیفیت و خش دار بود. به دفترچه راهنمای مالتی مدیای کروز که به همراه خودرو تحویل گرفته بودم مراجعه کردم.

پس از یک ساعت اصطلاحا ور رفتن، فهمیدم که مالتی مدیا مشکل اساسی داره و ظاهرا اصلا بلوتوث و GPS نداره. برنامه‌هایی هم که روش بود کار نمی‌کرد از جمله گوکل مپ و برنامه نشان؛ بعد از تعطیلات (نیمه خرداد) با نمایندگی کروز تماس گرفتم و مشکل رو اعلام کردم. دیروز (17 خرداد) به دفتر مرکزی شرکت کروز رفتم و دو نفر از کارشناسان کروز اومدن برای چک کردن مالتی مدیا. بعد از اینکه بررسی کردن، گفتن که خیلی عجیبه؛ این مالتی مدیا مال ساخت کروز نیست!

یک کارت ضمانت کنار مالتی مدیا آویزان بود که نام یک شرکت دیگه روش نوشته شده بود. یه شرکت گمنام و عجیب و غریب به اسم «رایان فن کاو اندیش»! هیچ شماره تماسی روی کارت نوشته نشده و فقط آدرس یک سایت (www.raygr.ir) نوشته شده بود که البته اصلا وجود نداره! کارشناسان محترم کروز حدود یک ساعت بررسی کردند که لازمه در اینجا ازشون تشکر کنم. 

نهایتا به این نتیجه رسیدن که مالتی مدیای نصب شده روی ماشین، یک دستگاه تقلبی بی نام و نشان است که به شکل ماهرانه‌ای (هم از نظر ظاهری و هم منوهای داخلی) از روی مالتی مدیای کروز کپی برداری شده! اما به همراه دفترچه کروز و به نام کروز تحویل مشتری شده! حدس دوستان این بود که شرکت محترم، صادق، با انصاف و مشتری مدار سایپا پس از اینکه نتوانسته مشکلاتش رو با شرکت کروز در زمینه تامین مالتی مدیای شاهین برطرف کنه و از طرف دیگر هم نتوانسته رضایت مشتریان رو نسبت به تغییر مالتی مدیا بدست بیاره، در یک اقدام خیرخواهانه و فوق هوشمندانه به واسطه یک شرکت بی‌نام و نشان رایان فن کاو اندیش، از برادران چینی درخواست می‌کند که یک مالتی مدیا از روی نمونه کروز تولید کنند و گویا تاکید هم کردن که کاملا شبیه باشه تا رضایت کامل مشتریان عزیزتر از جان رو برآورده کند که البته مهم هم نیست کار بکنه یا نه؛بعدش به سایپا زنگ زدم و مشکل رو اعلام کردم. اپراتور هم گفت مشکل رو ثبت کرده و قراره تماس بگیرن!

نتیجه (ارسالی مخاطب)

اینکه شرکت سایپا بخواهد از منابع مختلفی قطعات مورد نیاز خودروهایش را تامین کند چیز عجیبی نیست و اتفاقا برای اطمینان از تحویل به موقع خودروها باید برای تامین هر قطعه‌ای چند منبع داشته باشد. صد البته مسئولیت کنترل کیفی تمام قطعات بر عهده شرکت سایپا است و قبل از نصب قطعات باید از صحت عملکرد آنها اطمینان پیدا کند. اما در قضیه پیش آمده برای مالتی مدیا، شرکت سایپا حداقل 3 تخلف بزرگ و نابخشودنی مرتکب شده است:

اولا: یک وسیله تقلبی را به اسم و ظاهر یک برند شناخته شده تحویل مشتری داده است که این عمل مصداق بارز کلاهبرداری و یا به قول حقوقی ها غش در معامله است!

دوما زحمت چک کردن و کنترل کیفی همان وسیله تقلبی را هم به خودشون ندادن و در واقع مسئولیت عیب یابی و پیگیری رو به مشتری واگذار کردن!

سوما خودروی ناقص رو تحویل مشتری دادن و دیگه بابت تاخیر جریمه‌ای پرداخت نخواهند کرد!

 

مجددا خاطرنشان میشود چرخان، صحت و سقم این ویدئو را تایید یا تکذیب نکرده و صرفاً برای اطلاع مجموعه سایپا و احقاق حقوق مشتریان اقدام به انتشار این ویدئو میکند؛ بدیهی است پایگاه خبر چرخان، آمادگی دریافت و انتشار پاسخ رسمی مجموعه تولیدی سایپا در این خصوص را دارد.

 

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

‫22 دیدگاه ها

  1. من حواله دار خودرو شاهین هستم واقعا کسی نیست از حق ما دفاع کنه مانیتور فیک – تاخیر -قیمت زیاد-و….. زنگم میزنیم اپراتور اونا شاکی هستن که چرا خودرو رو با مانیتور فیک تحویل نگرفتین

  2. برای منم همین مشکل رو داره! دیروز اومده امروز هرکاری میکردم کار نمی‌کرد قسمت بلوتوث نداره و به wifiهم وصل نمیشه خدا لعنتشون کنه کم پول گرفتن آزمون با ۴ ماه تاخیر حالا تقلبی میفرستن

  3. برای حل مشکلات مانیتور شاهین باید به کجا مراجعه کنیم؟

  4. خدا لعنتشون کنه مملکت رو امثال مدیران بی لیاقت سایپا به گند کشیدن … این شرکت رایان کوفت سیبیل دزدان سایپا رو خوب چرب کرده … من هر چی به بازرسی سایپا شکایت کردم اوضاع بدتر شد که بهتر نشد …! مولتی مدیای منو خود شرکت رایان کوفت لعنتی تو کیلومتر ۱۶ عوض کرد کرد … مشکل اول برق دزدی و هنگ کردن بود ، بعد از ۲ ماه پیگیری و دوبار رفتن از شرق تهران تا کیلومتر ۱۶ کرج بالاخره مولتی مدیا رو عوض کردن این جدیده که بجاش گذاشتن هر وقت دلش میخواد دوربین عقبش کار میکنه از اون جالب‌تر خروجی صداشه که هر موقع عشقش بکشه صداش درمیاد یعنی شما رادیو هم ندری ، مولتی مدیای بی صدا … خاکبرسرتون ، دزدان بی همه چیز … شرف و انسانیتتون رو چند فروختید به شرکت رایان فر لعنتی، شما زحمات یه عده آدم زحمتکشم بی ارزش کردین با این باجی که به اون شرکت بی همه چیز و کلاهبردار دادید … خدا ازتون نگذره …

  5. سلام من خودرو شاهین تحویل اواخر آذر ماه دارم دقیقاَ همین مشکل که اینجا قید شده من هم دارم وای فای وصل نمیشه، برنامه های پیش فرض کار نمی کنن و وقتی ماشین روشن می کنی میره رو صفحه پین ولی قفله و پین قبول نمی کنه
    زنگ زدم این شرکت رایان فن کاواندیش مشخصات ماشین و این مانتیتور ازم خواست گفت یکی دیگه می فرستیم بعد 10 – 15 روز برید از نمایندگی بگیرید ولی احتمالاً اون هم ایراد داره مسئولان محترم شرکت سایپا وقتی قراره مانیتور کروز بندازین چطور و چرا نوع مانیتور را عوض می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. سلام
    یه دکمه بالای سمت راست داره به اسم DSP وقتی میزنی تمام تنظیمات برمیگرده به تنظیمات کارخونه، در حالی که کارش خاموش کردن LCD ی و باید ساعت نشون بده.

  7. برامن روزسوم مانیتورخراب شد رایان فن اصلا کارایی نداره

  8. هموطنان عزیز مال من یکبار تعمیر شد دوبار تعویض بازم مشکل داره ، خیلی هم پیگیر بودم ولی خیلی خیلی خیلی وضع سایپا خرابه … بعد چند ماه از مدیریت کیفیت سایپا با من تماس گرفتن گفتن برو هماهنگ کردیم اینبار نمایندگی مرکزی برات عوض کنن … وقت گرفتم رفتم نمایندگی گفتن مدیریت کیفیت بیخود کرده گفته به ما ربطی نداره برو همون شرکت رایان کاو کوفت …

  9. هموطنان عزیز مال من یکبار تعمیر شد دوبار تعویض بازم مشکل داره ، خیلی هم پیگیر بودم ولی خیلی خیلی خیلی وضع سایپا خرابه … بعد چند ماه از مدیریت کیفیت سایپا با من تماس گرفتن گفتن برو هماهنگ کردیم اینبار نمایندگی مرکزی برات عوض کنن … وقت گرفتم رفتم نمایندگی گفتن مدیریت کیفیت بیخود کرده گفته به ما ربطی نداره برو همون شرکت رایان کاو کوفت …

  10. استفاده از هر برندی برای قطعات توسط شرکت خودروساز ایرانی مجازه ولی گارانتی تمام قطعات را باید به عهده بگیره نه اینکه کارت گارانتی شرکتی مثل فن کاو رو آویزون مولتی مدیای ماشین تولیدیش بکنه. به نظرم شرکت سایپا تامین کننده مولتی مدیا رو به درستی انتخاب نکرده البته مهم هم نیست با هر شرایطی خودروی بی کیفیتش رو متاسفانه میفروشه و چیزی که بازم اهمیتی براش نداره مشتریها هستند و مردم بر خلاف همه دنیا.

  11. روی مانیتور ماشین من رمز میخواد. ام رمزی روی کارت وجود ندارد. به شرکت گارانتی آن تلفن زدم نه جوابگوی فعال کردن گارانتی است نه پاسخی برای رمز دارد

  12. منم شاهین گرفتم مولتی مدیا رایانه فن کاوه اندیش روشه کار نمیکنه هی خاموش روشن میشه سایپا هم جواب گو نیست
    میگه زنگ بزن به شماره ها که زنگ زدم سرکاری هست

  13. مانیتور ماشین من سراتویی هست کیفیت صدا وتصویر خوبه هنگ نمی‌کند ولی امکانات کروز را ندارد ایرادات کروز و فن کاو را هم ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا