مکمل بنزین
مقایسهگوناگونبرگزیده‌هاطراحی خودرو

مقایسه طراحی کی‌ام‌سی K7 با نسخه قبل از فیس‌لیفت

کی‌ام‌سی K7 یکی از شاسی‌بلندهای جدید بازار کشور است که موردتوجه قرار گرفته است. این خودرو محصولی از شرکت چینی جک است که در ایران با برند جدید کرمان خودرو بنام کی‌ام‌سی عرضه می‌شود. در این مطلب اما قصد داریم نگاهی به تاریخچه و نسخه پیش از فیس‌لیفت این شاسی‌بلند جدید چینی نگاهی داشته باشیم.

از جک S7 تا سی‌هائو X7

کی‌ام‌سی K7 برای اولین بار در سال 2017 با نام جک Refine S7 در چین عرضه شد. این خودرو شاسی‌بلند میان سایزی بود که بالاتر از S5 قرار می‌گرفت. در سال 2020 جک فیس‌لیفت بزرگی روی این شاسی‌بلند انجام داد و در ابتدا قصد داشت آن را با نام جدید Jiayue X7 به بازار عرضه کند اما چند ماه بعد برنامه‌ها تغییر کرد و این خودرو به برند جدید جک که سی‌هائو نام داشت منتقل شد.

هرچند این برند در سال 2018 از طریق جوینت ونچر با فولکس‌واگن برای عرضه خودروهای الکتریکی تأسیس شده بود اما بعداً شرایط تغییر کرد و جک در سال 2020 تصمیم گرفت تمام محصولات سواری سری‌های Refine و Jiayue خود را از طریق برند سی‌هائو به بازار عرضه کند. بدین ترتیب، در سال اکتبر 2020 نسخه فیس‌لیفت جک S7 با نام جدید سی‌هائو X7 راهی بازار چین شد.

تغییرات ظاهری کی‌ام‌سی K7 نسبت به جک S7

جک S7 طبق زبان طراحی قبلی این شرکت چینی شکل گرفته بود که مشابه آن را در کراس‌اوور کوچک S3 دیده بودیم. به همین دلیل، در S7 هم از جلوپنجره کرومی بزرگی با خطوط افقی استفاده شده بود که چراغ‌ها از بالا به آن متصل شده بودند. در پایین هم چراغ‌های مه شک به چشم می‌خوردند. در کی‌ام‌سی K7 یا همان سی‌هائو X7 اما دماغه خودرو مطابق با نسل سوم زبان طراحی جک کاملاً بازطراحی شده است؛ بنابراین، در K7 شاهد نمای کاملاً جدیدی در جلو هستیم که هیچ شباهتی به S7 ندارد.

مهم‌ترین ویژگی در اینجا چراغ‌های دوقسمتی است که طبق مد این روزهای صنعت خودرو شکل گرفته و شامل دی‌لایت‌های باریکی در بالا و چراغ‌های اصلی به شکل مخفی در قابی مشکی‌رنگ در طرفین سپر می‌شود. هرچند به نظر می‌رسد جک در طراحی این قسمت از شاسی‌بلندهای هیوندای مثل کنا و سانتافه الهام گرفته باشد ولی نمای کلی خودرو بسیار مدرن‌تر از قبل شده است. مثل اکثر فیس‌لیفت‌ها، در پروفیل جانبی K7 اما هیچ تغییری صورت نگرفته و همه‌چیز مشابه قبل است ولی در عقب بازهم شاهد داستان متفاوتی هستیم.

جک S7 در این قسمت از چراغ‌هایی استفاده می‌کرد که تا حدودی به محصولات آئودی شباهت داشتند و با یک نوار کرومی در بالای جا پلاک به هم متصل شده بودند اما در K7 از چراغ‌های افقی باریک‌تر و جدیدی استفاده شده که حالا سراسری شده و با یک نوار LED در کل عرض خودرو کشیده شده‌اند. همچنین لوگوی سی‌هائو که حالا جایگزین لوگوی جک شده هم در وسط این نوار LED جای گرفته است. کمی پایین‌تر، جا پلاک همچنان زیر چراغ‌ها قرار دارد اما سپر عقب بازطراحی شده و چراغ‌های روی آن فرم جدیدی به خود گرفته‌اند. همچنین حالا بجای آن سر اگزوزهای تزئینی ناخوشایند چهار سر اگزوز جدید واقعی طراحی شده که تغییر بسیار مثبتی است.

تغییرات داخلی کی‌ام‌سی K7 نسبت به جک S7

در داخل نیز کل داشبورد K7 نسبت به قبل کاملاً از نو طراحی شده است. داشبورد جک S7 با دریچه‌های تهویه دایره‌ای کرومی و یک ساعت آنالوگ میان آن‌ها از محصولات مرسدس بنز الهام گرفته بود ولی در K7 شاهد طراحی بسیار مدرن‌تر و منحصربه‌فردی هستیم. در اینجا همچنین صفحه آمپر آنالوگ قبلی جای خود را به نمونه‌ای تمام دیجیتالی داده است و یک نمایشگر لمسی بزرگ مرکزی هم جایگزین نمونه کوچک‌تری شده که قبلاً در عمق داشبورد نصب شده بود. یکی دیگر از تغییرات مهم داخلی خودرو نیز کنسول مرکزی کاملاً جدیدی است که روی آن بجای دسته‌دنده قبلی یک نمونه الکترونیکی جدید جای گرفته است؛ اما علیرغم این تغییرات چشمگیر، غربیلک فرمان تغییری نداشته و مشابه قبل است.

به‌طورکلی باید گفت جک در فیس‌لیفت S7 و تبدیل آن به یک شاسی‌بلند مدرن‌تر و جذاب‌تر موفق عمل کرده است که این موضوع توانایی چینی‌ها در به‌روزرسانی محصولات خود را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا