مکمل بنزین
گوناگونخبر

رنو گرند سنیک ۲۰۱۷ معرفی شد

رنو در نمایشگاه ژنو 2016 مدل جدید MPV خود یعنی سنیک را به نمایش درآورد. حال نوبت به معرفی گرند سنیک با ابعاد بزرگتر رسیده است. رنو برای اولین بار ظاهر نسل جدید مدل Space خود را شبیه به کراس اوورها طراحی کرد و سپس این رویه را در سنیک هم ادامه داد. ابعاد بزرگ‌تر مدل جدید سنیک باعث شده به یک خودرو خانوادگی زیبا و جادار تبدیل شود.

Renault-Grand_Scenic-2017-800-01

گرند سنیک در ۲ مدل ۵ نفره و ۷ نفره عرضه خواهد شد و از لحاظ ظاهری با مدل سنیک تفاوت چندانی ندارد ولی از لحاظ ابعادی حدود 75 میلی‌متر در طول، 20 میلی‌متر در عرض و 15 میلی‌متر در ارتفاع بزرگ‌تر شده و فاصلهٔ بین دو محور آن نیز به 35 میلی‌متر افزایش‌یافته و به میزان 30 میلی‌متر ارتفاع آن از سطح زمین تغییر داشته است. همچنین ظرفیت بار نمونهٔ 5 نفر به 765 لیتر خواهد بود که نسبت به گذشته ۴۰ لیتر افزایش ظرفیت داشته است. رنو یک امکان جدید و کار آمد را به این خودرو اضافه کرده است، شما تنها با فشار دادن یک دکمه بر روی صفحه نمایش گرند سنیک قادر خواهید بود صندلی‌ها را برای رسیدن به فضای بیشتر جمع کنید. برقی بودن صندلی‌های تاشو به میزان زیادی سرعت عمل این کار را افزایش داده است.

Renault-Grand_Scenic-2017-800-03

نسخه استاندارد گرند سنیک به اندازه کافی تجهیزات متنوع دارد و شما با انبوهی از آپشن‌ها روبرو خواهید بود ولی با پرداخت هزینه اضافی، می‌توانید چند آپشن دیگر به خودرو خود بی‌افزایید. برخی از تجهیزات این خودرو عبارتند از: سیستم ارتباطی و سرگرمی R-Link 2، صفحه‌نمایش لمسی 8.7 اینچی، نمایشگر سربالای تمام‌رنگی، سیستم صوتی فراگیر Bose، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری فعال، هشدار خروج از خط، هشدار حفظ فاصلهٔ ایمن با خودروی جلویی، هشدار نقاط کور، تشخیص ترافیک و کاهش خودکار سرعت، دوربین دید عقب و سنسور پارک عقب، جلو و کنار.

Renault-Grand_Scenic-2017-800-05

رنو برای این خودرو از ۵ موتور متفاوت بهره گرفته است که خریداران می‌توانند از بین پیشرانه‌های دیزلی، هیبریدی و بنزینی یکی را برای خودرو خود انتخاب کنند. هنوز اطلاعات کامل پیشرانه‌های این خودرو منتشر نشده است اما موتور هیبریدی این خودرو با استفاده از یک باتری ۴۸ ولتی و ژنراتور الکتریکی در حالت ترکیبی می‌تواند مصرف سوخت خودرو را به مقدار چشمگیری کاهش دهد. موتورهای بنزینی فقط با گیربکس 6 سرعتهٔ دستی عرضه خواهند شد درحالی‌که امکان سفارش گیربکس دوکلاچهٔ اتوماتیک در نسخه‌های دیزلی وجود دارد. رنو وعده داده است که این خودرو تا پایان سال ۲۰۱۶ برای فروش آماده خواهد شد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا