مکمل بنزین
نمایشگاه خودروگوناگونگزارشبرگزیده‌هاخبر

کامیون‌های جدید دافران شایان دیزل در نمایشگاه شیراز رونمایی شدند + ویدئو

شرکت شایان دیزل در بیستمین نمایشگاه خودروی شیراز از دو کامیون جدید رونمایی کرده است. یکی از این مدل‌های جدید، نسخه فیس‌لیفت کشنده H7 است و دیگری یک کامیون باری جدید بنام H7 380 که نسخهٔ باری 6×2 از کِشنده مذکور محسوب می‌شود. این کامیون باری برای اولین بار است که رونمایی می‌شود. H7 380 به یک پیشرانه 9.4 لیتری توربودیزل شش سیلندر خطی مجهز است که 380 اسب بخار قدرت و 1800 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

انتقال نیروی این پیشرانه هم از طریق یک گیربکس اتوماتیک AMT ساخت ZF با قابلیت تعویض دنده دستی و اتوماتیک و اینتاردر پنج مرحله‌ای صورت می‌گیرد که 12 دنده جلو و 4 دنده عقب دارد. طول اتاق بار این کامیون 7.4 متر بوده و مجموع وزن ناخالص آن 26 تن اعلام شده است. سیستم ترمز H7 380 شامل ترمزهای دیسکی عقب و جلو، ترمز اضطراری هوشمند پیشرفته، سیستم ترمز ضد لغزش ASR، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ABS و EBD، ترمز تپه، ترمز پارک برقی با اتوهلد و ریتاردر دو زمانه می‌شود.

این کامیون باری به دو مخزن سوخت آلومینیومی با مجموع ظرفیت 800 لیتر مجهز است. ازجمله تجهیزات این کامیون هم می‌توان به بالابر برقی اتاق، تعلیق بادی کابین با 4 بالن، سانروف برقی، تخت خواب، نمایشگر 10 اینچی، دوربین 360 درجه، دوربین نقطه کور، کروز کنترل، سیستم تشخیص خستگی راننده، چراغ‌های عقب LED، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، اتو لایت، سنسور باران، گرمکن و تنظیم برقی آینه‌های جانبی، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی‌های چرمی با تعلیق بادی، هشدار خروج از مسیر، کولر درجا، یخچال 32 لیتری، بخاری درجا، سیستم پایش باد تایرها، پنجره‌های برقی با پاور ویندو و دی‌لایت اشاره کرد.

کِشنده جدید دافران H7

دافران H7 که درواقع محصول شرکت چینی چنگ‌لانگ است، طی چند وقت اخیر در بازار کشورمان با استقبال خوبی مواجه شده و در جاده‌ها زیاد به چشم می‌خورد. حال شایان دیزل نسخه فیس‌لیفت این کشنده را معرفی کرده تا موفقیت آن را ادامه دهد. البته این نسخه جدید از لحاظ فنی تفاوتی با نمونه قبلی ندارد اما در ظاهر تغییراتی را تجربه کرده و به آپشن‌های آن افزوده شده است؛ بنابراین، H7 جدید همچنان از همان پیشرانه 12.2 لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل استفاده می‌کند که 480 اسب بخار قدرت و 2250 نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس AMT ساخت ZF با 12 دنده جلو و 4 دنده عقب متصل است.

H7 در بیرون به جلوپنجره جدیدی مجهز شده که نمای زیباتر و لوکس‌تری نسبت به نمونه پلاستیکی مشکی‌رنگ قبلی دارد. غیر از این مورد اما تنها تغییر بیرونی دیگر این کشنده تجهیز به چراغ‌های عقب LED است. در همین حال، قسمت سایه‌بان کامیون که در نسخه قبلی سروصدا تولید می‌کرد بهبود پیدا کرده و قطر بالن‌های اتاق 15 میلی‌متر بیشتر شده که سواری بهتری را فراهم می‌کند.

دافران H7 با برخورداری از امکاناتی مثل ترمز اضطراری هوشمند پیشرفته، سیستم کنترل پایداری، دو تخت خواب، دی‌لایت، سیستم خط‌خوان برای جلوگیری از انحراف از مسیر، کروز کنترل، گرمکن و تنظیم برقی آینه‌های جانبی، بخاری درجا، کولر درجا، یخچال 32 لیتری، تهویه اتوماتیک و سیستم صوتی پیشرفته با کنترل‌های روی فرمان، پرآپشن‌ترین کِشنده مونتاژی بازار کشورمان محسوب می‌شد اما حالا چند مورد جدید هم به این لیست اضافه شده تا H7 را حتی مجهزتر از قبل کند. ازجمله این موارد جدید می‌توان به دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی با اتوهلد و سنسور باران اشاره کرد.

ویدئو رونمایی از کامیون های جدید شایان دیزل، دافران

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا