مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

کاتالوگ برخی از خودروهای وارداتی جیلی منتشر شد؛ آزکارا توسط یک خودروساز خصوصی می آید؟

اسفندماه سال گذشته بود که طی مطلبی اختصاصی، از قرار گرفتن نام 6 محصول برند جیلی در لیست خودروهای وارداتی به ایران خبر دادیم. لیستی که همچنان در حال بروزرسانی بوده و در هفته‌های گذشته، شاهد افزوده شدن دو تیپ دیگر کراس اوور آزکارا به آن بودیم.

همانطور که مستحضرید، جیلی یکی از برندهای مشهور چینی است که طرفداران بسیاری هم در ایران دارد. خاطره خوش کیفیت جیلی های وارداتی شرکت جیلیران موتور و مونتاژی‌های خودروسازان بم و همچنین مالکیت جیلی بر ولوو، از عواملیست که جیلی را از اکثر برندهای چینی، پرطرفدارتر و متفاوت‌تر کرده است. خوشبختانه در دور جدید واردات خودرو به کشور، شاهد قرار گرفتن نام جیلی در بین برندهای وارداتی هستیم.

در اردیبهشت‌ماه امسال و با بروزرسانی لیست خودروهای وارداتی جیلی، شاهد افزوده شدن نام کراس اوور آزکارا دو دیفرانسیل بودیم. گویا شرکت وارد کننده جیلی که به احتمال بسیار بالا همان فردا موتورز خواهد بود، جهت افزایش تنوع، مدل تک دیفرانسیل جیلی آزکارا را هم ثبت سفارش کرده است.

لازم به ذکر است که جیلی آزکارا مجهز به پیشرانه سه سیلندر 1.5 لیتری TD هیبریدی (موتور الکتریکی 48 ولتی) و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است.

باتوجه به تحرکات گمرکی، گویا برنامه اصلی فردا موتورز برای واردات خودروهای جیلی، همین آزکارا خواهد بود.

اما در راستای اعلام لیست خودروهای ثبت سفارش شده جیلی، کاتالوگ برخی از مدل‌ها بدستمان رسیده که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

– کاتالوگ جیلی امگرند (EMGRAND)

سدان امگرند که رقیب سدان های داخلی سایز C است؛ قرار است تا با پیشرانه ای به حجم 1500 سی سی تنفس طبیعی و گیربکس دنده‌ای وارد ایران شود. پیشرانه JLC-4G15B، توانایی تولید 114 اسب بخار، قدرت و 147 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

– کاتالوگ جیلی پریفیس (PREFACE)

جیلی پریفیس مجهز به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ است که با اتصال به گیربکس اتوماتیک، توانایی تولید 190 اسب بخار، قدرت و 300 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

– کاتالوگ جیلی KX11 یا مونجارو (MONJARO)

جیلی KX11 یا مونجارو مجهز به پیشرانه 2 لیتری T-GDI است که با اتصال به گیربکس 7 سرعته دو کلاچه، توانایی تولید 238 اسب بخار، قدرت و 350 نیوتن متر، گشتاور را دارد. براساس اطلاعات دریافتی، این خودرو به صورت تک دیفرانسیل وارد ایران خواهد شد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. از سایز تایرهای جیلی امگرند و جیلی پریفیس که توی کاتالوگ R16 اومده معلومه چه بلایی سر خودروها آوردن و توی سفارش خودروهای جیلی هر چقدر میتونستن صرفه جویی کردن ، تایر ۱۶ اینچ برای خودرویی به این بزرگی واقعا کوچیک میمونه در حالی که در نسخه های اورجینالش تایر ۱۸ اینچ داره و باز تاجرهای ایرانی کار خودشونو کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا