مکمل بنزین
گوناگونخبر

تارا V4، گران‌ترین خودروی داخلی

یک ماه پیش بود که گفته شد به زودی طرح تبدیل تارا V2 به تارا V4 برای متقاضیان مرحله اول سامانه یکپارچه آغاز می‌شود. حالا ایران خودرو اعلام کرده است که قصد دارد از مدل تارا V4 خود رونمایی کند.

گفته می‌شود که این مدل یکی از گران‌ترین خودروهای داخلی در بازار است و با قیمتی بین 850 میلیون تا حدود یک میلیارد تومان وارد بازار خواهد شد. قیمت کارخانه‌ای آن نیز با در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی 680 میلیون تومان برای خریدار تمام می‌شود.

خودروی تارا V4 که به تارا سال نیز شهرت یافته، نسبت به تارا اتوماتیک V2 در بخش فنی تغییری نداشته و به همان پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی 1.6 لیتری TU5 پلاس مجهز می‌شود.

بنابراین موتور قادر است قدرتی برابر با 113 اسب‌ بخار و گشتاوری معادل 144 نیوتن‌ متر تولید کند. این قدرت توسط گیربکس شش دنده اتومات به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. دیگر بخش‌های فنی این خودرو هیج تفاوتی با نسخه V2 ندارد، به همین خاطر است که آن را نسخه آپشنال تارا اتوماتیک V2 نیز می‌نامند.

ایران خودرو در بخش سرعت اعلام کرده که این مدل با حداکثر سرعت 190 کیلومتر بر ساعت و شتاب صد تا 100 در 13 ثانیه مجهز می‌شود. همچنین مصرف سوخت ترکیبی تارا نیز در هر 100 کیلومتر، 7.3 لیتر تخمین زده شده است!

خوب است بدانید که ظرفیت باک آن 50 لیتر خواهد بود. اگر بخواهیم به امکانات مختلف موجود در کابین این خودرو اشاره کنیم، می‌توان آینه عقب فتوکرومیک، صندلی‌های جلوی خودگرم‌شونده، سیستم تماس اضطراری، چراغ داشبورد و سایر موارد را نام برد.

علاوه بر موارد بالا، کمپانی ایران خودرو در ساخت این مدل جدید از تجهیزاتی همچون صندلی برقی شش حالته راننده، چراغ خوش‌آمدگویی، دوربین عقب با خطوط پارک متحرک، بازشوی برقی صندوق عقب و غیره نیز استفاده کرده است.

اگرچه مدل تارا V4 نسبت به تارا V2 در بخش فنی تغییر زیادی نداشته، ولی در کابین جایگاه دکمه‌های شیشه بالابر و طراحی کنسول میانی ارتقا یافته و طراحی جدیدتری دارند.

در نمای ظاهری خودرو نیز به چراغ‌های عقب با طراحی جذاب می‌رسیم که توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کنند. رینگ‌های آلومینیومی در اندازه 16 اینچی ساخته شده‌اند و چهار کیسه هوا، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، فرمان کمکی برقی، سنسور باران، سنسور نور، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی و سنسور پارک عقب در آن حضور دارند.

نظر شما درباره خودروی تارا V4 چیست؟ فراموش نکنید که نظرات خودتان را در بخش کامنت‌ها با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید؛ همچنین اگر سوالی دارید از کارشناسان سایت بپرسید. برای اخبار بیشتر در این حوزه با ما همراه باشید.

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. با سلام
    موتور بسیار ضعیف است و مصرف سوخت داخل شهری بالا.
    قیمت حدود ۷۰۰ میلیونی درب کارخانه، باتوحه به ارز مبادله‌ای ۴۱ ۴۲ تومنی، میشه حدود ۱۷ هزار دلار!
    با این پول در بازار جهانی میشه خودروهای بسیار بهتر و باکیفیت‌تری مثل یاریس،کرولا، رایز از شرکت تویوتا، یا پگاس، ریو، سونت از شرکت کیا و… رو تهیه کرد.
    در واقع تارایی که به نوعی اوج خلاقیت و تکنولوژی و نوآوری ایرانخودرو محسوب میشود با توحه به موتور تیوفایو ۲۰۰۵ حتی با تغییرات جزئی! در برابر قیمت‌های برابر در خارج از کشور هیچ حرفی برای گفتن ندارد.
    به نظر بنده اصلا ارزش خرید ندارد.

  2. اتفاقا موتور تویوفاو پلاس داره
    شتاب علیه
    الکی نظر ندین

  3. من یه هیوندای اکسل مدل۱۹۹۳ دارم نصف این امکانات این ماشین مزخرف داره.واقعا جای تاسف است

  4. با سلام
    حیف این کارخونه ها که دست یه مشت کارمند بیسواد و افتاده!!!
    بیش از ۶۰ سال از عمر کارخونه میگذره، و هنوز نتونستند یک خودروی قابل قبول برای مردمش ، طراحی بکنن!!!

  5. جای دکمه های شیشه بالابر عوض شده و چراغ عقب تغییر کرده ۲۰۰میلیون گران شده حقه بازی علنی شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا