مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

رونمایی رسمی از فونیکس تیگو 7 پرو مکس

پس‌ازاینکه اواخر مهرماه مدیران خودرو مراسم آزمایش و رانندگی با تیگو 7 پرو مکس را در پیست آزادی ترتیب داد، دیشب طی مراسمی رسماً از این شاسی‌بلند جدید رونمایی کرد. این خودرو به‌عنوان نسخه‌ای جدیدتر و قوی‌تر از تیگو 7 پرو قصد دارد راه موفق آن را ادامه دهد. تیگو 7 پرو مکس در اصل نسخه فیس‌لیفت و لوکس‌تر تیگو 7 پرو است که در اواسط سال 2021 در چین با نام تیگو 7 پلاس معرفی شد. این نسخه در قسمت جلو به جلوپنجره شش‌ضلعی جدید و سپر جدید با ورودی‌های هوای متفاوت مجهز شده و هرچند چراغ‌های جلوی آن تغییری نکرده‌اند اما نمای مدرن‌تر و جذاب‌تری پیدا کرده است.

تیگو 7 پرو مکس

فونیکس تیگو 7 پرو مکس در داخل بازطراحی کاملی را تجربه کرده و به داشبورد کاملاً جدیدی مجهز شده است. اصلی‌ترین ویژگی این داشبورد جدید، نمایشگرهای یکپارچه متصل به هم برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. علاوه بر این، طرح دریچه‌های تهویه سراسری در پایین و کنسول مرکزی جدید با کنترل‌های لمسی سیستم تهویه هم از دیگر ویژگی‌های داخلی تیگو 7 پرو مکس هستند که فضای کابین آن را به مدل بزرگ‌تر و گران‌تر تیگو 8 پرو شبیه کرده‌اند. همچنین با این کابین جدید، پرو مکس از تیگو 7 پرو هم به‌مراتب مدرن‌تر و لوکس‌تر به نظر می‌رسد.

تیگو 7 پرو مکس

اما مهم‌ترین تغییر فونیکس تیگو 7 پرو مکس تجهیز به پیشرانه قوی‌تر است زیرا انتقاد اصلی که به تیگو 7 پرو وارد می‌شد استفاده از همان پیشرانه نه‌چندان قدرتمند نسل قبلی بود. تیگو 7 پرو مکس اما از موتور 1.6 لیتری توربو استفاده می‌کند یعنی همان موتوری که در کشورمان ابتدا در تیگو 8 پرو دیدیم و به‌تازگی هم در آریزو 6 جی‌تی ارائه شده است. این موتور با 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور، به میزان قابل‌توجهی قوی‌تر از موتور 1.5 لیتری تیگو 7 پرو است. همچنین انتقال نیروی موتور هم بجای گیربکس CVT توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه کلاچ تر صورت می‌گیرد.

تیگو 7 پرو مکس

تیگو 7 پرو مکس به لطف این قوای محرکه، ظرف 9.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر 7.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند. بااین‌حال، برخلاف تیگو 8 پرو مکس، کلمه مکس در اینجا به معنای سامانه چهارچرخ محرک نیست و در تیگو 7 پرو مکس نیروی موتور همچنان فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. تیگو 7 پرو مکس از امکانات و تجهیزات بیشتری هم نسبت به تیگو 7 پرو بهره می‌برد.

تیگو 7 پرو مکس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا