مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به محصولات کاریزان خودرو در اتو اکسپو تهران

اتو اکسپو تهران در کنار حضور شرکت‌های خودرویی و سواری، میزبان چندین شرکت تجاری و معتبر نیز هست که بر جذابیت این نمایشگاه افزوده است.

یکی از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه که با دست پر و با محصولات کامل خود حضور پیدا کرده است، کاریزان خودرو است. شرکت کاریزان خودرو که خود زیر مجموعه گروه صنعتی کاریزان است، فعالیت خود را از سال 1384 با خذ پروانه بهره برداری در کارخانه شماره یک خود آغاز کرد. این شرکت با تولید کامیون‌های سبک با نام کاویان توانست گام بزرگی را در تحول صنعت خودروسازی ایران بردارد. کارخانه شماره دو این شرکت از سال 1386 با اخذ مجوزهای لازم با سه برابر ظرفیت تولید به مجموعه اضافه گردید و در حال حاضر کارخانه سوم در زمینی به مساحت 70 هکتار در حال طراحی و تجهیز است.

اما این شرکت در زمینه واردات و مونتاژ محصولاتی چون کامیونت، کامیون، کشنده، لایت تراک و کاروان فعال است.

یکی از محصولاتی که در این نمایشگاه مورد تاکید مسئولین این مجموعه قرار داشت، کامینوت دو گانه سوز K103 است. این خودرو با یک موتور 1.6 لیتری پایه گازسوز و فناوری DOHC عرضه می‌شود. پیشرانه مذکور می‌تواند 116 اسب بخار در حالت بنزینی و 98 اسب بخار در حالت CNG تولید کند. میزان گشتاور این موتور نیز در حالت بنزینی برابر 152 و در حالت گازسوز برابر 129 نیوتن بر متر است.

این کامیونت سبک با گیربکس دستی عرضه شده و وزن خالص آن بدون اتاق بار برابر با 1660 کیلوگرم است. ظرفیت این محصول بر روی محور عقب برابر با 3000 کیلوگرم است.

دارابودن سیستم های ESX، ABS و AEBS از مهمترین امکانات ایمنی این خودرو است. هشدار حرکت بین خطوط، دی لایت و … از دیگر امکانات K103 به شمار می‌رود.

در این غرفه دیگر محصولات کاریزان نظیر K106 هم به نمایش در آمده است. محصولی که سازنده اصلی آن نیسان ژاپن بوده و از یک موتور 3 لیتری بهره می‌برد. این کامیونت می‌تواند 139 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور تولید کند. جعبه دنده این محصول FAST بوده که 8 دنده در جلو و 2 دنده عقب دارد.

سومین مصول حاضر در این غرفه کشنده K219 است. خودرویی که با موتور معروف برند کامینز عرضه می شود. این پیشرانه 6.7 لیتری می تواند 240 اسب بخار قدرت و 938 نیوتن متر گشتاور را به محور های کشنده منتقل کند.

این کشنده نیز با گیربکس دنده ای FAST عرضه شده و ظرفیت فنی مجاز محور عقب آن 13400 کیلوگرم است.

 

محمد سعید بهمنی

از سال 88 کار خبری رو شروع کردم و از سال 89 در حوزه IT مشغول بودم! چرخان، فرزند اول من و متولد 1394 هست! من فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین، سرعت و سفر! هر سوالی بودم؛ با افتخاردر خدمتم Email: Saeid.bahmani@gmail.com

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. یادش بخیر خاطره ای که من از ماویان دارم تو سایت معروف و نگستالژی تیونینگ تام که متاسفانه چند سالی هست به کل از اینترنت حذف شده و اون همه فروم و تاپیک با اون همه مطلب اموزشی و راهنما و پروژه و تاریخچه پاک سده تو فروم سیناد یمی خلاقیت به خرج داد چراغ جلو ماویان رو که مستطیلی و بزرگ بود و خوراک جای چرذغ جلو سیناد بود رو خروند به سیناد و انقدر رو این ماشین نشست و فیت و قشنگ و درست دراومد و از فابریکیش بهتر همه سیناد سوارها یه تاینی جراغ جلوشون رو سینادی نیکردند و عکسش رو تو تاپیک مخصوصش میزاشتند و اصلا یه تایم کوتاهی چراغ جلو کاویان پیدا نمیشد برای خود کاویان سوارها ولی کاویان های قدیمی خیلی ها رو از شر خاور راحت مرد و به خیلی ها نون خوب روسند انیدوارم کاریزان دوباره به جایگذه مناسبی که میخواد برسه چون بی حاشیه و با قیمت خوب داره کار میکنه

    1. چه دورانی بود با تیونینگ تاک، هر سوالی داشتی بی پاسخ نمی موند

  2. سلام
    طبق توافق تلفنی بین مشاور ارشد برند Benelli آلمان و مالک خودروسازی بزرگ ایستا موتور ارس در منطقه آزاد ارس برای تولید و برندسازی Benelli از طرب مالک مجموعه ایستا موتور ارس جهت چگونگی همکاری و توافقات برای مذاکره بیشتر و بهتر قرارملاقات حضوری در دفتر خودروساز را در این هفته خواستار شدند از طرف مشاور برند Benelli آلمان که ایشان نیز با کمال میل قبول کرده و میسر خواهد گردید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا