مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

آریاک کار وارد کننده جدید تویوتا کرولا و لوین شد!

در دوره جدید واردات خودرو به کشور، امکان واردات یک نوع خودرو توسط چند شرکت وجود دارد. برهمین اساس، شاهد آن هستیم که شرکت‌های مختلفی به دنبال واردات محصولات تویوتا از جمله کرولا و لوین هستند.

پس از معین خودرو ایرانیان، رهام تجارت پاک (برساوش) و سایپا، حال نام یک شرکت دیگر وارد سامانه خودروهای وارداتی شده و برنامه دارد تا 2 خودرو تویوتا را در 4 تیپ عرضه کند. این 2 خودرو همان کرولا و لوین بوده که قرار است تا در تیپ های 1.2 لیتری توربوشارژ و 1.8 لیتری هیبریدی توسط شرکتی با نام آریاک کار (ARYAK CAR) وارد شوند.

فعلا اطلاعاتی درباره شرکت آریاک کار در دسترس نیست. این شرکت حتی وب‌سایتی در جهت معرفی فعالیت‌های خود نیز ندارد!

در این میان، سوالی مطرح می‌شود. شرکتی که توانایی ایجاد وب‌سایت و یا درگاهی برای معرفی خود ندارد، آیا توانایی ایجاد مراکز خدمات پس از فروش را خواهد داشت؟! آیا توانایی واردات و تامین قطعات این خودروها را دارد؟! به نظر می‌رسد که وزارت صمت برای ارائه مجوز به برخی شرکت‌های وارد کننده، باید دقت نظر بیش‌تری داشته باشد.

مشخصات

پیشرانه 1.2 لیتری توربوشارژ تویوتا کرولا و لوین، با اتصال به گیربکس CVT، توانایی تولید 116 اسب بخار، قدرت و 185 نیوتن متر، گشتاور را دارد. در تیپ هیبرید هم این خودروها مجهز به پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی هستند. این خودرو به صورت ترکیبی توانایی تولید 136 اسب بخار، قدرت و 185 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بوی بدی میاد از این آشی که چند میلیون کیلومتر روغن روشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا