مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

ام جی ZS و MG HS با بهمن موتور (BM CARS) به ایران می‌آیند

از اواخر سال گذشته، اقداماتی برای واردات خودروهای برند ام جی به جریان افتاد. اولین اسناد و شواهد حاکی از این بود که شرکت فردا موتورز به سمت این برند با کیفیت رفته است. پس از مدتی، شایعاتی منتشر شد که گویا برنامه واردات ام جی توسط فردا موتورز منتفی شده است. در همین حال، اخباری به گوش رسید که نشان می‌داد شرکت بهمن موتور هم به سوی واردات خودروهای ام جی رفته و در گام اول، برنامه دارد که 3 محصول ام جی وان، 5 و ZS را وارد بازار ایران کند.

با گذشت زمان، ناگهان شرکت فردا موتورز در اتو اکسپو تهران امسال، از دو سدان ام جی 5 و GT رونمایی کرد. با این کار، عملا شاهد آن بودیم که برنامه فردا موتورز تغییر کرده و باز سردرگم بودیم که ام جی های بهمن موتور چه خواهد شد؟! آیا بهمن موتور با وجود واردات خودروهای سایر برندها همچون هاوال، FAW، هونگچی، KG موتور (سانگ یانگ)، DFSK (دانگ فنگ) و…، قید ام جی را خواهد زد؟!

باتوجه به اطلاعات جدید، خیر! بهمن موتور و شاخه وارداتی آن یعنی بی ام کارز (BM CARS) قید ام جی را نزده‌اند. باتوجه به اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار پایگاه خبری چرخان، بهمن موتور برنامه دارد تا در گام اول، دو کراس اوور ام جی ZS و HS را وارد بازار ایران کند. برهمین اساس، گویا نمونه‌های اولیه آن‌ها هم در راه ایران هستند.

ام جی ZS

نمونه اولیه ام جی ZS که وارد ایران می‌شود، مجهز به پیشرانه 3 سیلندر با حجم 1000 سی سی و مجهز به فناوری T-GDI است. این پیشرانه با اتصال به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 110 اسب بخار، قدرت و 160 نیوتن متر، گشتاور را دارد. ام جی ZS در تیپ تک دیفرانسیل وارد خواهد شد.

ام جی HS

دومین کراس اوور ام جی که نمونه های آن وارد ایران می‌شود، HS است. ام جی HS در تیپ تک دیفرانسیل وارد خواهد شد. این خودرو در تیپ تک دیفرانسیل مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است. پیشرانه 1.5 لیتری توربو ام جی HS با اتصال به گیربکس 7 سرعته DCT، توانایی تولید 160 اسب بخار، قدرت و 250 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا