مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

نگاهی به 15 خودروی برقی برتر 2024

در این روزها در عصر فناوری به سر می‌بریم و تمامی خودروسازان نیز سعی می‌کنند با ارائه تکنولوژی‌های پیشرفته صنعت خودروهای برقی را گسترش دهند و تغییرات زیادی را در این زمینه به وجود آورند.

خودروهای الکتریکی نه تنها می‌توانند تغییراتی در زندگی روزمره ما به وجود آورند، بلکه در مسیر نوآوری و پایداری راه جدیدی را پیش گرفته‌اند. این خودروها با ویژگی‌های بسیار جذاب خود موفق شدند که توجه بسیاری از علاقمندان این صنعت را به خود جلب کنند و به نوعی پیشگام در این زمینه شناخته می‌شوند.

مهندسی پیشرفته، طراحی آینده‌نگر، سیستم باتری قدرتمند، همگی جزو ویژگی‌های خودروهای الکتریکی جدید هستند و می‌توانند به جایگزینی سازگار با محیط زیست تبدیل شوند. حالا تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با ویژگی‌های اساسی و جذاب چندتا از خودروهای الکتریکی آشنا شوید.

این مطلب را نیز بخوانید: نگاهی به 12 هاچبک‌ جذاب تاریخ

خودروهای برقی با ویژگی‌های برتر

Tesla Model S Plaid

حتما کمپانی تسلا را می‌شناسید، این کمپانی در طی این سال‌ها خودروهای الکتریکی زیادی را وارد بازار کرده که با ویژگی‌های خودران ساخته شده‌اند. این خودرو امکانات فراوانی دارد؛ شتاب تسلا مدل S Plaid از 0 تا 60 مایل بر ساعت برابر با 1.98 ثانیه‌ و سرعت آن 152.6 مایل در ساعت است.

خودرو برقی Tesla Model S Plaidسرعت آن به قدری زیاد است که بدون کلاه ایمنی ماهیچه‌های گردنتان در صندلی فرو خواهد رفت. تسلا متعهد شده تا سلامت و ایمنی را برای کاربران فراهم کرده و با الهام از سیستم‌های تصفیه هوای پیشرفته موجود در بیمارستان‌ها و اتاق‌های تمیز، یک سیستم فیلتراسیون HEPA را مهندسی کند تا علاوه بر حذف گرده و آلاینده‌ها، هوای کابین را تمیز کند.

Rivian R1T

مدل Rivian R1T با قدرت زیاد، سیستم تعلیق الهام گرفته شده از مک لارن، طراحی داخلی چشمگیر طراحی شده و به چهار موتور مجهز شده است. علی‌رغم تمام مشکلاتی که برای توسعه این پیکاپ الکتریکی وجود داشت، توانست رضایت علاقمندان را به خود جلب کند. سازنده از مدل دو موتوره آن نیز رونمایی کرده است.

خودرو برقی Rivian R1Tهمچنین زیبایی ساخت و وجود تجهیزات آشپزخانه‌ای مانند اجاق گاز دوگانه سوز، سینک تاشو و میز مخصوص می‌توانند تجربه خوبی را در پخت و پز را به ارمغان بیاورند.

Dodge Charger Daytona EV

از میان خودروهای الکتریکی، مدل آتشین Dodge Charger Daytona EV قدرت و سرعت خوبی دارد و سازگار با محیط زیست طراحی شده است. به لطف سیستم Fratzonic Chambered، اکنون شاهد اگزوزی قدرتمند با 126 دسی بل هستیم! ویژگی که آدرنالین را فعال می‌کند و هیجان را در رگ‌هایتان به حرکت در می‌آورد.

خودرو برقی Dodge Charger Daytona EV پیشرانه 400 ولتی از دو نسخه 340 کیلووات 455 اسب بخار و نسخه 440 کیلووات 590 اسب بخار قدرت پشتیبانی می‌کند. پیشرانه 800 ولتی SRT Banshee نیز قرار است در این خودرو قرار بگیرد.

Porsche Taycan

پورشه تایکان با گیربکس دو سرعته خود پیشگام در صنعت مهندسی خودروهای الکتریکی به وجود آورده است. سیستم گیربکس و دنده‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند گشتاور و شتاب خیره‌کننده‌ای را به وجود بیاورند.

مجموعه باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعت می‌توانند دو موتور الکتریکی GTS محور جلو و عقب را نیرو ببخشند. این باتری با توان ۲۷۰ کیلووات شارژ می‌شود یعنی تنها 22 دقیقه زمان نیاز است تا شارژ دستگاه به 80 درصد برسد.

Lucid Air

در دنیای امروز، تمامی وسایل نقلیه الکتریکی توانمندی‌های خاص خود را دارند. در این بین، لوسید ایر توانسته طراحی، قدرت و فناوری‌های پیشرفته را ترکیب کند و با رانندگی دوربرد و شارژ سریع عملکرد پیشرفته‌ای را ارائه کند.

خودرو برقی Lucid Airاین خودروی برقی برد استثنایی 516 مایلی دارد و با پشتیبانی از سرعت شارژ تا 300 کیلووات، به عنوان پیشرو در صنعت شارژ سریع شناخته می‌شود. لوسید ایر به ویژگی‌های حفاظت از محیط‌زیست مجهز شده و بسیار کارآمد است.

BMW i7

بی‌ام‌و، خودروساز برجسته آلمانی، با معرفی BMW i7 توانست بسیاری از نیازهای علاقمندان را در صنعت خودروهای الکتریکی پاسخ بدهد و در پایداری، فناوری و ویژگی‌های منحصر به‌فرد پیشرو باشد. نرم افزار پیشرفته OS8، صفحه تلویزیون پانوراما 31.3 اینچی، سیستم بلندگوی صدای فراگیر Bowers & Wilkins از جمله امکانات کابین هستند.

علاوه بر موارد بالا، قیمت خودروها بسیار رقابتی است. دو پیشرانه عملکرد خوبی دارند، موتور برقی محور جلو قدرتی مشابه ۲۵۵ اسب بخار و موتور محور عقب ۳۰۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. یعنی در مجموع، ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۷۴۴ نیوتن متر گشتاور وجود دارد.

Mercedes-Benz EQS

داشبورد تمام دیجیتال با نمایشگر هایپراسکرین MBUX یکی از قابلیت‌های ویژه این خودرو است. فراتر از اندازه زیاد این صفحه نمایش منحنی گسترده، زیبایی و طراحی پیچیده‌ای دارد و هوش مصنوعی در آن حضور فعالی دارد.

خریداران می‌توانند در بسیاری از عملکردهای خودرو اعم از ویژگی‌های سرگرمی، راحتی و قابلیت‌های کمک راننده از گزینه‌های شخصی‌سازی استفاده کنند. باتری ۱۰۸.۷ کیلووات ساعتی، برد ۷۷۰ کیلومتر و دو نوع پیشرانه از جمله قابلیت‌های فنی این خودرو هستند.

Hummer EV

مدل برقی هامر ویژگی‌های نوآورانه‌ زیادی دارد و مخصوص علاقمندان به آفرود و گردش و ماجراجویی است‌. ویژگی Crab Walk به چرخ‌های عقب این امکان را می‌دهد تا با مانورهای مختلف زوایای متفاوتی را روی آنها اعمال کنند.

خودرو برقی Hummer EVبرد بیش از 560 کیلومتر، قابلیت تعویض یکی از سه پنل باتری‌ و سیستم شارژ سریع 800 ولت DC از جمله ویژگی‌های این خودروی برقی هستند.

HiPhi X

خودروی HiPhi X یک مدل شش نفره با امکانات زیاد است که به راحتی انتظارات هر کاربری را برآورده می‌کند. از ویژگی‌های آن می‌توانیم به درب‌های عقب نیمه متحرک، باتری ۹۷ کیلووات ساعتی، دو موتور الکتریکی ۲۹۵ اسب بخاری (برای هر محور)، شتاب 0-100 کیلومتر در ساعت در زمان ۳.۹ ثانیه اشاره کنیم.

راننده می‌تواند با دستورات صوتی، قابلیت‌های مختلفی را در نمایشگر مرکزی ۱۶.۹ اینچی کنترل کند. یک نمایشگر تنظیمات دیجیتال و یک نمایشگر دیگر در بالای فرمان قرار دارند. در پانل‌های بیرونی خودرو برای افزایش دوام از آلیاژ تیتانیومی استفاده شده است.

Hyundai Ioniq 5 N

هیوندای Ioniq 5 N توانست پس از ورود به بازار، با هاچبک‌ها و کراس اوورهای برقی رقابت کند. به لطف ویژگی N Grin Boost، هیوندای Ioniq 5 N می‌تواند در عرصه مسابقات عالی ظاهر شود و قدرت 601 اسب بخار استاندارد خود را به 641 اسب بخار برساند.

موتورهای دوگانه (هرکدام در یک محور) باهم 609 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند، بنابراین باید منتظر یک تجربه رانندگی منحصر به‌فرد باشید.

Audi E-Tron Sportback

آئودی برای E-Tron Sportback خود از سیزده رنگ بدنه رونمایی کرد که از بین آنها، آبی متالیک جذابیت بخصوصی دارد. روکش‌ قوس چرخ‌ها و رکاب‌ها از آنتراسیت مات هستند، چراغ‌های جلوی LED ماتریس دیجیتال هستند. در این چراغ‌ها از فناوری DMD (دستگاه میکروآینه دیجیتال) استفاده شده تا کنترل دقیق نور LED را امکان پذیر کند.

خودرو برقی Audi E-Tron SportbackBMW iX

بی‌ام‌و iX با ظرفیت ۵ سرنشین ساخته شده و حسی از لوکس و کاربردی بودن را به کاربر منتقل می‌کند.

خودرو برقی BMW iXپیشرانه قدرتمند iX می‌تواند در 5 ثانیه به شتاب 0 تا 60 مایل در ساعت برسد. اما با یک بار شارژ، برد 300 مایلی را فراهم خواهد کرد. علاوه بر آن، موسیقی‌های زیبایی توسط هانس زیمر طراحی شده‌اند تا جذابیت و تجربه رانندگی را دو چندان کنند.

Tesla Model X

تسلا مدل ایکس یک پیشگام در صنعت است و با زیبایی‌شناسی و مجموعه‌ای از ویژگی‌های پیشگامانه آمار فروش بالایی کسب کرده است. این خودرو به طیف وسیعی از رانندگی، شتاب و شارژ سریع مجهژ شده و فناوری و مدرنیته را در هم می‌آمیزد.

خودرو برقی Tesla Model XRimac Nevera

این خودرو به چهار موتور متمایز مجهز شده و می‌‌تواند در مجموع 1914 اسب بخار قدرت و 2360 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. مجموعه باتری به ظرفیت 120 کیلووات ساعت نیروی خودرو را تامین می‌کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت تنها در مدت 1.74 ثانیه تامین می‌شود.

خودرو برقی Rimac NeveraTesla Cybertruck

تسلا سایبرتراک در سال 2019 معرفی شد. بدنه آن از جنس استیل (ضد گلوله) است و عملکردی استثنایی را ارائه می‌دهد. اگرچه امکان دارد در برابر همه انواع سلاح‌ها مقاوم نباشد.

خودرو برقی Tesla Cybertruck

فاطمه آهنگریان

همیشه علاقه زیادی به حوزه خودرو و موتورسیکلت داشتم و اخبار مربوط به اونها رو دنبال میکردم. همین اشتیاق فراوان باعث شد که با سایت چرخان آشنا بشم و مطالب مختلف در این زمینه رو ترجمه کنم، کم‌کم به سئوی متون مسلط شدم و حالا به عنوان عضوی از خانواده چرخان حضور دارم.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بجز ریماک و ریویان و تایکان که محصولات عالی و موفقی از اب دراومدن مخصوصا ریویان و مهم تر تسلا که کلا بازیگر اصلی بازار هست بقیه گزینه هایی که تو مطلب بودن یا هنوز به بازار نیومدن یا اصلا بازار خوبی حداقل در امریکا ندارند و نماینگی های تو امریکا با تخفیف های خیلی زیادی دارند میفروشند چون تعداد از قبل سفارش دادند و رو دستشون مونده حتی بنز و بی ام و تو بازار امریکا تنها برقی هایی که من از بررسی و ویدیوها ازشون خوشم اومد همین ریویان هست و تایکان استیشن و یه محصولی که از قدیم بوده ولی هیچوقت معروف نشد قدیم اسمش فیسکر کارما بود الان شده کارما جی تی حتما تو اینترنت سرچ کنید حتی به فارسی مطالب و عکس های زیادی ازش هست ببینیدش خیلی قشنگ و کاربردیه تو خارج از امریکا هم بی وای دی مخصوصا محصولاتیش که تو اروپا داره میفروشه به شکل عجیب و غریبی خوب و ارزون هستند و ادم باورش نمیشه، لینک اند کو و جیلی هم که یکی هستند دارند خیلی خوب کار میکنند همون تسلاش هم اگر انقدر قیمتش رو پایین نمیاورد امسال نمیتونست انقدر بفروشه ، خوشبختانه یا متاسفانه امار فروش امسال به خودروساز ها نشون داد خودروهای برقی فروختنشون اونقدر ها هم که فکر میکردند راحت نیست امیدوارم حداقل محصگلات پلاگین هایبرید یا بنزینی های سازگار تر با محیط زیست تایم خیلی بیشتری مهمون خط تولید های شرکت های غربی باشند و تو اروپا و انریکا بیشتر بفروشند بنظرم اگر این فشاری که رگی خودرو برقی دار شدن مردم و شکرت ها هست روی خودروهای پلاگین هایبرید بزارند یا مثل فیسکر کارما خودرویی که برقی باشه اما یه ژنراتور بنزینی داشته باشه برای وقتی که شارژش داره تموم میشه که تو راه نمونه خیلی خیلی خیلی بهتر دنیا نتیجه میگیره و نمیدونم چرا خودروهای هیدروژنی دارند کامل فراموش میشند با اینکه تو بررسی های خودروهای هیدروژنی میگند سواری و لذت رانندگیش کاملا مثل خودروهای بنزینی و دیزلی هستش فقط مشکلش اینه خالص کردن هیدروژن یخورده سخته نمیفهمم چرا همه دنیا علاقه و عطشش نسبت به خودروی هیدروژنی رو از دست داده راجب خودروی گازسوز میفهمم که بخاطر روسیه هست و نمیخوان بیشتر از این دنیا رو به گاز وابسته کنند وقتی منابع گازی اصلا دست خودشون نیست ولی هیدروژنی رو اصلا نمیفهمم چرا میگند نه، منکه خودم اگه امریکا بودم صد در صد برای روزمره یا فیسکر کارما دست دوم که الان مفته یا کارما جی تی که فیس لیفت شده فیسکر کارما هست و بروز تر شده میخریدم هم مثل یه تسلا میزدم شارژ و روزمره استفاده میکردم هم خیالم راحت بود هیچوقت از بی شارژی یا تو مسیرم ایستگاه شارژ نبودن یا وقت شارژ کردن نداشتن باعث نمیشه تو راه بمونم یه ژنراتور دویست و خورده ای اسب بخاری زیر کاپوتم همراهم بود که باطری هام رو شارژ کنه و خودروم انقدر خوشگل بود که انگار یه خودرو کانسپت یا همون مفهومی سوارم ببخشید پر چونگی کردم و گقتتون رو با درد و دلم گرفتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا