مکمل بنزین
گوناگونتحلیلیخبر

رنو آرکانا با تغییراتی فراگیر، آماده ورود به بازار اروپا شد

رنو آرکانا به عنوان یک خودروی مفهومی در اوت سال 2018 به نمایش درآمد. اما تا چندی پیش این خودرو در کشورهایی چون روسیه، کره‌جنوبی و هند به مرحله تولید رسید. اکنون امکان تولید انبوه آن در مناطقی در قاره اروپا فراهم آمده و به زودی آرکانا نسخه ۲۰۲۱ با بهبود ظاهری و پیشرانه هیبریدی در اروپا عرضه و بفروش خواهد رسید.

اما بهتر است بدانید که تفاوت بیشتری بین مدل روسی آرکانا با نسخه مخصوص اروپا دارد. آرکانا با پپکیج RS-Line‌ دارای چهره به مراتب اسپرت و زیبایی داشته و امکان نصب آپشن بیشتری چون رینگ‌های اسپرت دو رنگ، سانروف و سقف مشکی روی آن نیز وجود دارد. طراحی کابین آن هم به روزتر بوده و به کابین خودروهایی چون رنو کپچر و کلیو، شباهت بسیاری دارد. اما اما عاملی که در هنگام مشاهده کابین آرکانا آن را زیباتر و بهتر نشان داده است، یک صفحه نمایش لمسی بوده که برای آن در نظر گرفته شده است. البته بسته به تریم داخل، 3 نوع پنل پشت فرمان دیجیتال در سه اندازه ۴/۲، ۷ و ۱۰ اینچ به سفارش خریدار نصب می‌شود.

اما بهتر است بدانید که با وجود اینکه خودرو رنو آرکانا یک کراس‌اور کوپه است، اما فضا خوب ۵۱۳ لیتر را در داخل صندوق عقب دارد.

در بخش قوا محرکه رنو آرکانا با نسخه روسی تفاوت چشمگیر داشته است. بطوریکه به جای موتور بنزینی 1.3 لیتری توربوشارژ، مدل پایه این خودرو با موتور ۱/۶ لیتری توربوشارژ که توانایی تولید 140 اسب بخار، قدرت داراد، عرضه خواهد شد. اما نسخه هیبریدی با موتور توربوشارژ ۱/۳ لیتری و قدرت ۱۶۰ اسب‌بخاری نیز عرضه خواهد شد. گیربکس این خودرو دوکلاچه اتوماتیک است. در حال حاضر مدل هیبریدی این قوای محرکه مجهز به E-Tech‌ در خودروهای کلیو، کپچر و مگان به کار رفته است.

فرانسوا لوران François Laurent مدیر برنامه آرکانا برای بازار اروپا گفته است که آرکانا یکی دیگر از خودروهای رنو است که مسیر جدید و چگونه مدرنیته و نوآوری در وجود و DNA شرکت رنو را نشان خواهد داد. قیمت این خودرو در برخی مدلهای فول بین 14 هزار الی 15 هزار دلار است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا