مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

رانا هاچبک در مزایده آبان ماه ایران خودرو دیده شد!

روز گذشته، مزایده محصولات ایران خودرو ویژه آبان‌ماه امسال آغاز شد. همزمان با این رویداد، افراد می‌توانند تا در پارکینگ ایران خودرو اقدام به مشاهده خودروها نمایند.

اما یکی از خودروهای عجیب و جالب که مدت‌ها پیش هم تصویری از نمونه آبی رنگ آن در مرکز تحقیق و توسعه ایران خودرو منتشر شد، رانا هاچبک است که در مزایده جدید ایران خودرو با رنگ قرمز حضور دارد.

رانا هاچبک - IKCO RUNNA HB ایران خودرو
رانا هاچبک

رانا، پروژه‌ای است که بر مبنای پژو 206 ساخته شد. برخی شایعاتی مطرح است که به علت مشارکت ایران خودرو در طراحی و ساخت نسخه سدان پژو 206، مشکل زیادی با ساخت رانا سدان مواجه نبود. اما ایران خودرو هیچ وقت نسخه هاچ‌بک رانا را به تولید انبوه نرساند که علتش مشخص نیست.

پرونده پروژه رانا هاچ‌بک بسته شده است. اما ایران خودرو مدعیست که براساس پلتفرم سری P200 پژو (پژو 206 و 207) خودرویی را با کد پروژه ای TF21 طراحی و به بازار عرضه خواهد کرد. البته سال گذشته از نمونه اولیه آن رونمایی شد. ولی آن نسخه برروی خودرو MG 3 ساخته شده بود که می توان گفت یک ماکت نمایشی بوده و نسخه نهایی آن باتوجه به تصاویر رندر، طراحی بسیار بهتری دارد.

مزایده آبان ماه 1402 ایران خودرو

جدیدترین مزایده خودرو مربوط به محصولات صفرو کارکرده آسیب دیده ایران خودرو  است. این خودروها در خطوط تولید آسیب دیدند یا در بخش لجستیک این شرکت فرسوده شدند. برای ثبت‌نام مزایده ایران خودرو به ‌ازای هرمحصول درخواستی باید مبلغ 10 میلیون تومان به شماره حساب اعلامی از سوی ایران خودرو واریز شود.

گفتنی است برای واریز وجه خودرو باید حتما از کارت بانکی شخص درخواست دهنده اقدام کنید. فردی که بیشترین مبلغ پیشنهادی را ارائه کرده باشد، برنده مزایده است. در صورتی که چندین نفر بالاترین مبلغ پیشنهادی را ارائه کرده باشند، برنده مزایده فردی است که زودتر وجه نهایی را پرداخت کند.

آدرس محل بازدید از خودروها، جاده  قدیم کرج، سه‌راهی شهریار به سمت شهریار، دوربرگردان اول به سمت تهران، بعد از سردخانه استقلال، کوچه اول، داخل کوچه سمت چپ، انبار بدنه ایساکو.

لازم به ذکر است که مزایده ایران خودرو از 16 آبان‌ماه آغاز و تا 20  آبان ادامه خواهد داشت و افراد می توانند از ساعت 8:30 تا 15 از خودروها بازدید کنند.

شرایط مزایده اینترنتی ایران خودرو به‌طور کامل در سایت اینترنتی auction.ikco.ir درج شده است

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. البته اینجوریش رو نگاه نکنید پروژه فکر کنم حدودا برای سال نود و پنج هست و قرار بود جلو خودرو و حداقل سپر جلو تغییر اساسی بمنه و با عقب هماهنگ بشه و قرار بود یه کلاس بالاتر از دویست و شش هاچبک و تو کلاس فعلیه دویست و هفت به بازار بیادولی پژو که برگشت ایران با این اپشن که دویست و هفت رو امتیاز تولید و صادراتش و همچنین تغییر دلخواه ایران خودرو توش رو به ایران خودرو بده دل ایران خودرو رو برد و به جای رانا هاچبک با لوگو ایران خودرو دویست و هفت جدید با چراغ ها و فرمون جدید و مانیتور به ایران برگشت ،من با دویست و شش و دویست و هفت و پارس مشکلی ندارم مثل بقیه خودروهای ایرانی قدیمی و کم آپشن و ناایمن هستند فقط نمیفهمم چه در سال نود و یک بعد تحریم اولیه چه در سال نود و هفت بعد تحریم دوم چرا ایران خودرو که یه پیچ هم از پژو نمیگیره لوگو پژو رو از رو خودروهاش برنمیداره نمیگم بیاد فیس لیفت کنه و ظاهر رو عوض کنه ها سگ خورد فقط جای لوگو پژو لوگو خودش رو بزنه وقتی نه تنها هیچ ربطی به پژو نداره بلکه تو پژو پارس احتمالا یادش نمیاد حتی با خمکاری مهرکام پارس برای ایران خودرو همچین پروژه ای کار کردند البته زمان برجام تو امار فروش پژو،پژو پارس هایی که به کشور اذربایجان صادر کرده بودیم رو اعلام کرده بود که تو مطبوعات فرانسه و اوپا حسابی پژو رو مسخره کرده بودند

    1. دقیقا. من هم نمیدونم واقعا چرا ایران خودرو باید پژو رو تبلیغ بکنه

  2. سید اینارو از کجا می‌آری ؟
    من اگه چول داشتم می‌خریدم تکمیلش می‌کردم
    ولی با حیف که جای ۲۰۷ تولید نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا