مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابررسی

بررسی ارزش خرید چانگان CS55 پلاس وارداتی سایپا

سایپا که سال‌ها پیش با مونتاژ محصولات چانگان مثل ایدو و CS35 در بازار خودروی کشور موفق عمل کرد، با آزد شدن واردات دوباره سراغ این برند چینی رفته و قصد عرضه چندین مدل چانگان را به‌صورت وارداتی دارد. چانگان CS35 پلاس اولین خودروی وارداتی جدیدی بود که به خریداران تحویل داده شد اما سایپا شاسی‌بلند بزرگ‌تر CS55 پلاس را هم در سامانه خودروهای وارداتی عرضه کرده تا این خودرو را هم بتوانیم به‌زودی در خیابان‌های کشور ببینیم. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و مشخصات چانگان CS55 پلاس خواهیم پرداخت.

چانگان CS55 پلاس

معرفی کلی چانگان CS55

CS55 شاسی‌بلند کامپکتی است که اولین بار در نمایشگاه خودروی شانگهای سال 2017 رونمایی شد. این خودرو با وجود ظاهری که با الهام از لندروور دیسکاوری اسپرت طراحی شده بود، به لطف کیفیت ساخت بالا، مورد تحسین قرار گرفت. سایپا نیز قصد عرضه نسل اول CS55 را داشت و حتی آن را در نمایشگاه‌های خودروی مختلف کشور به نمایش درآورد اما با بازگشت تحریم‌ها و ممنوعیت واردات، این امکان میسر نشد. چانگان پس‌ازاینکه نسل اول CS55 را در سال فیس‌لیفت کرد، در اوایل سال 2021 نسل دوم این خودرو را رونمایی کرد و حالا همین نسل قرار است به‌صورت وارداتی در ایران عرضه شود.

مقالات مرتبط:

 

چانگان CS55 پلاس

طراحی بیرونی چانگان CS55 پلاس

نسل دوم CS55 پلاس از زبان طراحی جدید چانگان بهره می‌برد که ابتدا در مدل‌های یونی‌تی و یونی‌کی معرفی شد. این خودرو در قسمت جلو با چراغ‌های باریک مثلثی در بالا که به جلوپنجره‌ای بزرگ متصل شده‌اند، شباهت زیادی به یونی‌کی دارد. این جلوپنجره که الگوی داخلی جذابی دارد، بخش عمده‌ای از دماغه خودرو را پوشش داده است. البته CS55 پلاس به‌تازگی فیس‌لیفت شده و به جلوپنجره یکپارچه بدون قاب مثل یونی‌کی مجهز شده اما به نظر می‌رسد در ایران همان نسخه قبلی را خواهیم دید. در قسمت جانبی، شاهد طراحی نسبتاً ساده‌ای هستیم که‌تریم رنگی پایین درها تنها ویژگی قابل‌ذکر آن است. در عقب هم چانگان چراغ‌های افقی باریکی را با طلق بدون رنگ طراحی کرده که برخلاف یونی‌کی و بسیاری از شاسی‌بلندهای چینی، به هم متصل نیستند. در پایین هم دو سر اگزوز تزئینی و مه شکنی به سبک خودروهای فرمول یک، نمای اسپرت و جذابی را ایجاد کرده‌اند. به‌طورکلی، CS55 پلاس نمای جذابی دارد که برخلاف نسل قبلی، اثری از کپی‌برداری در آن دیده نمی‌شود.

چانگان CS55 پلاس

طراحی داخل کابین

CS55 پلاس در داخل نیز فضای جذاب و منحصربه‌فردی دارد. در اینجا غربیلک فرمان مربعی کوچک که در ارتفاع نسبتاً پایین‌تری قرار گرفته و صفحه آمپر دیجیتالی با قاب هشت‌ضلعی از بالای آن دیده می‌شود، به‌وضوح از محصولات پژو الهام گرفته است. در میانه داشبورد هم یک نمایشگر 10 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی خودنمایی می‌کند که از زیر آن دریچه‌های تهویه با طرح سراسری کشیده شده‌اند. این سبک طراحی هرچند از پژو الهام گرفته اما فضای منحصربه‌فردی به کابین CS55 پلاس بخشیده که مشابه آن را در دیگر خودروهای چینی بازار نمی‌بینیم. طراحی لوکس کنسول مرکزی با دو جا لیوانی و تریم دورنگ هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این شاسی‌بلند چینی هستند.

چانگان CS55 پلاس

تجهیزات CS55 پلاس

نسخه‌ای که سایپا از CS15 پلاس برای واردات انتخاب کرده است از تجهیزات و امکانات نسبتاً مناسبی بهره می‌برد تا توان رقابت با رقبای چینی پرشمار خود در بازار کشورمان را داشته باشد. این امکانات عبارت‌اند از:

  • کنترل کشش و کنترل پایداری
  • کنترل شروع حرکت در سربالایی
  • کنترل پایین رفتن از شیب
  • شش ایربگ
  • آنتن کوسه‌ای
  • تودوزی چرمی
  • تنظیم برقی 6 جهته صندلی راننده
  • تنظیم دستی 4 جهته صندلی سرنشین جلو
  • دی‌لایت
  • نمایشگر 10 اینچی
  • دوربین 360 درجه
  • سیستم ورود بدون کلید
  • چراغ‌های خودکار
  • اتوهلد
  • سقف پانوراما بازشو
  • تنظیم برقی آینه‌های جانبی با گرم‌کن
  • هشدار برخورد جلو
  • و…

چانگان CS55 پلاس

پیشرانه چانگان CS55 پلاس

چانگان CS55 پلاس با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو GDI به بازار عرضه می‌شود که 178 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور دارد. این یعنی شاسی‌بلند وارداتی سایپا از لحاظ قدرت موتور بین تیگو 7 پرو و تیگو 7 پرو مکس قرار می‌گیرد. نیروی این پیشرانه هم از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این شاسی‌بلند چینی 1460 کیلوگرم وزن دارد و در هر صد کیلومتر 6.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند. CS55 پلاس 4,515 میلی‌متر طول، 1,865 میلی‌متر عرض و 1,680 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,656 میلی‌متر است و بنابراین، دقیقاً هم‌اندازه تیگو 7 پرو خواهد بود.

چانگان CS55 پلاس

قیمت و رقبا

هنوز قیمت CS55 پلاس در بازار کشورمان مشخص نیست اما در چین، قیمت این خودرو از 92,900 یوآن معادل 13 هزار دلار آغاز شده و در بالاترین نسخه به 125,900 یوآن معادل 17,500 دلار می‌رسد؛ بنابراین، اگر میانگین این دو رقم یعنی حدود 15 هزار دلار را در نظر بگیریم، CS55 پلاس در بازار ایران با احتساب تعرفه واردات و دیگر هزینه‌ها، باید حدود 1.5 میلیارد تومان قیمت داشته باشد؛ بنابراین، اصلی‌ترین رقیب این خودرو در بازار کشورمان، تیگو 7 پرو خواهد بود که در بالا ذکر شد.

چانگان CS55 پلاس

جدول مشخصات فنی CS55 پلاس

پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر
قدرت 178 اسب بخار
گشتاور 280 نیوتن متر
گیربکس 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک جلو
طول 4,515 میلی‌متر
عرض 1,865 میلی‌متر
ارتفاع 1,680 میلی‌متر
فاصله محوری 2,656 میلی‌متر
وزن 1460 کیلوگرم
مصرف سوخت 6.6 لیتر ترکیبی
ظرفیت باک 55 لیتر

 

نگاهی به CS55 Plus

https://www.aparat.com/v/mXK6W

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. فقط کیفیت و جاداری و امکانات فیدیلتی بقیه اصلا خوب نیستن

    1. هیچ وقت یه ماشین وارداتی رو با مونتاژی مقایسه نکن. هرچند بحث ماشینای بهمن خودرو هم باید با بقیه مونتاژی ها جدا کرد.
      ولی ماشن وارداتی فرق داره.

  2. متاسفانه وضعیت قطعات در خودروهای وارداتی و نداشتن اطلاعات از وضعیت فنی نسبت به مونتاژی ها خیلی بدتره

  3. سلام. ببخشید من این ماشینو نوشتم ولی حالا میبینم میگن کروز کنترل نداره. آیا شما که تحویل گرفتید اینکه میگن کروز کنترل نداره درسته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا